spagetti spruitstuk

Lees meer
22-02-2009 17:18 #49851 door Johan Geers
spagetti spruitstuk is gemaakt door Johan Geers
<p>Ik ben in het bezit van een Simons uitlaat compleet met spagetti spruitstuk en wil deze op mijn B20A monteren. Zo ver ik kan zien is het uit/inlaatspruitstuk aan een stuk. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen heeft iemand hier ervaring mee?</p><p>alvast bedankt</p><p>m.vr.gr.</p><p>Johan Geers</p><p> </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-02-2009 19:09 #91362 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic spagetti spruitstuk
<p>u bedoeld waarschijnlijk een spagetti uitlaatspruitstuk.</p><p>uitgaande van een originele situatie met gietijzeren in/uitlaatspruitstuk zijn er diverse mogelijkheden.</p><p>mogelijkheid 1 ,, het inlaat-traject van een gietijzeren in/uitlaatspruitstuk letterlijk met de slijptol van het uitlaat-traject</p><p>slijpen , het uitlaat -traject gaat dan verloren. de originele enkele carburateur blijft dan gehandhaaft.</p><p>mogelijkheid 2 ,, een aluminium inlaat - spruitstuk van een b18b of b 20b met dubbele su of stromberg carburateur kopen</p><p>en ombouwen naar dubbele su of stromberg.</p><p>mogelijkheid 3 ,, weber outlaw kopen , aluminium inlaatspruitstuk met valstroomcarburateur.</p><p>mogelijkheid 4 ,, inlaatspruitstuk kopen voor montage van dubbele zijstroomcarburateurs o.a.</p><p>weber dcoe40 , weber dcoe45 , dellorto dhla40 , dellorto dhla45 , en de solex varianten hierop.</p><p>mogelijkheid 1 en 2 zijn goed betaalbaar , 3 en 4 een stuk duurder.</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-02-2009 22:58 #91361 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic spagetti spruitstuk
Tip : slijp alleen het uitlaatdeel van zon spruitstuk af als dat al gescheurd is.Het is zonde om een goed spruitstuk af te slijpen!!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-02-2009 23:09 #91360 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic spagetti spruitstuk
Rene heeft de opties netjes op een rij gezet. Zoals Niek aangeeft zou ik voor optie 1 inderdaad een spruitstuk nemen waarvan het uitlaat deel toch al stuk is. Dat is vast wel voor weinig te vinden en kun je altijd terug naar origineel.Wat betreft optie 2, die aluminium inlaat spruitstukken zijn er toch alleen voor de dubbele SU?Of heb ik het mis en zijn ze er ook voor een enkele stromberg?Optie 3 en 4 zijn wel nog mooier. Het nut van een vergrote uitlaat capaciteit merk je het beste als je de rest ook aanpast (en dus geen enkele stromberg houdt)Groeten Lars

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-02-2009 09:18 #91359 door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic spagetti spruitstuk
<p>HalloJohan,ik heb het zelfde als jij ,alleen heb ik kortgeleden op internet een spagetti spruitstuk gekocht.Mijn bestaande uitlaat is een Simons en is een vastepijp.Moet ik deze nu doorslijpen en aan het verloopstuk lassen of moet er een flexibel verloopstuk tussen?Groeten Jan Oudijk.</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-02-2009 13:00 #91358 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic spagetti spruitstuk
Ik dacht dat het voorste deel van een simons los was van het deel ,waar de lange demper op zit.Je kunt nu een verloopstuk kopen (martens deurne).dat hier op past en aan de andere kant bij het spaghetti deel ook past.(Bevestiging met 3 bouten en moeren)Dan ben je klaar.Bij dit deel hoort een losse metalen ring en pakking.Ik heb bij de amazon van mijn zoon ook een spaghetti spruitstuk geplaatst met een tweetraps ipd (naar mijn mening dezelfde als weber 45) en bijbehorend ipd inlaatspruitstuk.Ik heb zelf een gasstuk gemaakt voor de dubbele inlaat op de carburateur.Verder is de uitlaat simons en de achterste demper weer van een ander merk,dat mijn zoon een dieper geluid vond maken.Het geheel voldoet al een aantal jaren prima.Met deze carburateur voel je heel duidelijk dat bij dieper gas intrappen de de tweede trap gaat werken.De wagen schiet dan vooruit ook op lpg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-02-2009 20:08 #91357 door Ben Flierman
Beantwoord door Ben Flierman in topic spagetti spruitstuk
<p>Johan,</p><p>Een B20A heeft een enkele Stromberg, dat gaat niet passen met een spaghetti uitlaat. Ook niet als je het gietijzeren deel van elkaar los slijpt. Wil je de spaghetti dus gebruiken, moet je dus 2x SU's nemen, een Weber Outlaw (of de kleinere weber DGV die IPD in amerika verkoopt) of overstappen naar zijstroom webers (40/42/25mm etc) maar dat laatste is vrij prijzig een heeft weinig (echt) nut op een B20A. In jouw geval zou ik denk ik dus gewoon een dubbel SU spruitstukje + carbs kopen.</p><p>-</p><p>Lars: een spruitstuk voor dubbele SU's kun je natuurlijk ook prima gebruik voor dubbele Strombergs. Geen probleem.</p><p>-</p><p>Jan: afhankelijk van wat voor type spaghetti dat je hebt, kun je het gewoon rechtstreeks aansluiten. Voor het type 4-1 (dat eigenlijk alleen echt nut heeft bij 5000 tpm en hoger) heb ik bochtjes die rechtstreeks passen aan het Simons systeem. Voor de 4-2-1-spruitstukken heb ik verloopjes en een kortere eerste simons-dempers waarmee je het ook gewoon rechtstreeks kunt aansluiten.</p><p>-</p><p>Niek: ik lees dat je 'een tweetraps ipd' hebt, en dat dat naar jouw mening hetzelfde is als een weber 45? Dat is toch niet geheel, nouja, zeg maar gerust: geheel niet, waar. De DGV geeft vrijwel hetzelfde vermogen als 2x SU. De Weber Outlaw is het groote broertje van de DGV, en een Weber 45 is/zijn een (dubbele) zijstroom carbs, die toch wel compleet anders zijn als jouw carb. Niet alleen qua werking en setup, maar ook qua vermogen.</p><p>-</p><p>Ben</p>

tinustuning.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-02-2009 15:51 #91356 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic spagetti spruitstuk
<p>Ben, wat ik me meer afvroeg is of die aluminium spruitstukken ook bestonden voor een enkele Stromberg. Nu ik erover nadenk, volgens mij heb ik die zelfs liggen, maar ik denk dat dat zelfbouw is op basis van een aluminium spruitstuk voor een dubbele SU. Ik zal hem binnenkort nog eens opzoeken en bekijken.</p><p>Origineel heb ik ze in elk geval nog nooit gezien voor zover ik weet.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-02-2009 08:17 #91355 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic spagetti spruitstuk
<p>beste Rene en Ben, jullie spreken elkaar tegen wat betreft het wegslijpen van het uitlaatgedeelte van het in/uitlaatspruitstuk. Waarom Rene kan het wel en Ben waarom niet?</p><p>m.vr.gr.</p><p>Johan Gees</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-02-2009 18:31 #91354 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic spagetti spruitstuk
<p>wat moet ik daar op zeggen??</p><p>als u wilt kunt u komen kijken , momenteel zit er een spagetti spruitstuk en een enkele stromberg gemonteerd op de b20</p><p>wel heb ik het spruitstuk wat bewerkt door het simpelweg wat plat te tikken maar dat had betrekking op de weber outlaw</p><p>omdat het aluminium inlaatspruitstuk in contact kwam met het uitlaatspruitstuk en dat is niet de bedoeling.</p><p>de montage van de enkele stromberg is nu onderdeel van een experiment omdat ik wil weten hoe deze combinatie loopt.</p><p>in combinatie met diverse nokkenassen o.a. de tt3 , enkele weken geleden zaten er nog 2 maal dellorto dhla40ers</p><p>gemonteerd als onderdeel van het experiment , ook op lpg.</p><p>ik denk dat u overigens weinig zult bereiken wat vermogen betreft met alleen de montage van een spagetti spruitstuk ,</p><p>voor meer vermogen moet er veel meer worden aangepast.</p><p>met de dellorto carbs , tt3 as , aangepaste kop heb je echt veel meer vermogen , echter nu met enkele stromberg</p><p>is het resterende resultaat een erg soepel lopend blok wat echter wel prettig rijdt maar niet of weinig extra vermogen.</p><p> </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.