Kjetronic problemen

  • Jim Wasch (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-03-2009 14:07 #49832 door Jim Wasch (GAST)
Kjetronic problemen is gemaakt door Jim Wasch (GAST)
<p><strong>Hallo beste lezer, ik heb een probleem met het injectie systeem van mijn 145 uit '74. Het is namelijk dat de benzinepomp bij het aanzetten van het contact al begint te pompen, ik weet in ieder geval dat de pomp pas in werking hoort te gaan wanneer de motor aanslaat. Nu heb ik de hoofd- benzinepomp-relais pas vervangen,wat het systeem even op de juiste manier liet werken, maar het probleem is er nu weer. Slaat dus weer wat moeilijk aan en vervolgens een mooie donker grijze rookpluim uit de uitlaat (te veel benzine denk ik dan). Het wil dan ook niet direkt goed stationair lopen, want hij valt dan ineens helemaal dood. Maar als hij eenmaal draait loopt hij lekker. Een bijkomend probleem was ook dat de zekering van het benzinepomprelais niet door gebrand was, maar gesmolten (een stukje korter geworden) waardoor het af en toe geen contact maakte. Met gevolg ook zomaar afslaan en zelfs tijdens het rijden, maar het zekeringetje heb ik vervangen dus nu geen afslaande motor meer. Het zit me toch niet lekker want dit alles heeft toch een oorzaak,maar wat weet ik niet. Mijn vraag is of iemand met hetzelfde ervaring heeft gehad en het heb kunnen oplossen. Of iemand die er w&eacute;l verstand van heeft, want ik kan dan wel blijven turen op het elek.schema het blijft abracadabra. Die zekering en relais vervangen tot daar aan toe.</strong></p><p><strong> Alvast bedankt voor je reactie. Groeten Jim </strong></p><p><strong></strong></p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-03-2009 19:35 #91452 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Kjetronic problemen
Ik ken de 'K' niet, heb zelf de 'D'. Maar als een zekering niet doorbrandt maar deels smelt, loopt er dus toch een te hoge stroom doorheen. Misschien is de zekering te zwaar. Is je pomp wel lekker? Trekt die niet teveel of te snel? Lekt de kabelboom niet ergens (een beetje) naar massa? Dat kan ook wonderlijke effecten geven.
In ieder geval zeg je dat je pomp te snel start. Dus dat het systeem niet op het juiste tijdstip de puls geeft.
Heb je alle contacten al schoongemaakt? Ook evt. sleepcontacten bij de gasklep? Daar had ik een euvel. Er was niets aan te zien, maar het maakte geen contact.

Helaas ken ik de 'K' niet...

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-03-2009 08:16 #91451 door Edwin Jongejan
Beantwoord door Edwin Jongejan in topic Kjetronic problemen
Stel je vraag eens bij :

volvolvo.nl

Hier zit veel K-jet kennis.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-03-2009 23:13 #91450 door Arthur Vaanhold
Beantwoord door Arthur Vaanhold in topic Kjetronic problemen
En naast Volvolvo.nl is er natuurlijk www.kjet.orgSucces,Arthur Vaanhold

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mark Murre (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-03-2009 00:40 #91449 door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic Kjetronic problemen
<p>Bij deze site heb ik veel aan gehad toen mijn volvo 262c startproblemen had............ www.diagnostic-assistance.co.uk/mech_inj.htm </p><p>Bij mijn auto was het probleem dat de benzine na een tijdje stilstaan weer terug liep naar de benzinetank en dat je dan heel lang moest starten om de benzine naar de injectoren te krijgen ,een terugslagklepje bij de benzinepomp had het opgelost en bleef het systeem onder druk zodat je ook geen luchtbellen meer kreeg!</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-03-2009 08:27 #91448 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Kjetronic problemen
<p>Volgens mij hoort de pomp bij alle injectiesystemen druk te maken op het ogenblik dat je het contact aanzet. </p><p>Verder is het eventueel te rijk staan dan een kwestie van afstellen?</p>

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marcel Smelter (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
05-05-2009 17:16 #91447 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Kjetronic problemen
<p>Het brandstofpomprelais zorgt voor even spanning op de pomp met contact aanzetten. Even druk opbouwen.</p><p>Je hoort de pomp dus even en dan weer niet, met starten gaat de pomp weer draaien en als de motor aanslaat blijft de pomp draaien.</p><p>Het brandstofpomprelais is een beveiligingsrelais die voorkomt dat bij een afgeslagen motor de pomp t&oacute;ch laat doordraaien. De wegenwacht kan zo'n relais tijdelijk overbruggen om de mensen op weg te helpen.</p><p>Dit relais k&aacute;n dus voor startproblemen en afslaan zorgen. Een slechte pomp (amperage meten in de draad) kan inderdaad de zekering en bedrading overbelasten. Slechte verbindingen geven ook extra weerstand en warmteontwikkeling, vandaar de verbrande zekeringcontacten.</p><p>De pomp moet dus draaien met even contact aan. Het overgebleven probleem lijkt op een koudstart probleem van je K jetronic systeem.</p><p>Die grote aanzuigklep klemt niet? Komt best voor.</p>

Amazon Combi '66

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.