Slechte koude start Amazon met Stromberg carburateur benzine

Lees meer
09-03-2009 08:25 #49819 door Ernest Zethof
<p>Met dit koude weer heb ik als de motor koud is een zeer slechte koude start. De motor slaat met moeite aan en is slechts aan de praat te houden met de voet op het gaspendaal. Als de motor warm is loopt hij keurig stationair. het volgende is reeds gechecked: choke kabel loopt goed en met het laatste stukje neemt hij ook het gas mee, carburateur is een nieuwe gereviseerde (+/- 5000 km), het motorblok is ook gereviseerd en heeft 20.000 km gelopen, nieuw luchtfilter, ontsteking zou goed moeten staan en bougies ook OK. Ik heb het choke huis recentelijk laten vervangen daar er bij de revisie een verkeerde was gemonteerd volgens de garagehouder. olie peil is goed van de carburateur....De auto na 5 maanden uit de winterstalling gehaald en een half minuutje starten voor de benzine op te pompen en lopen dus dat was niet verkeerd.</p><p> </p><p>Ik weet eigenlijk niet meer zo goed waar ik het zoeken moet. Opmerkelijk vind ik wel dat als ik bij een warme motor de choke kabel helemaal were uittrek, de motor direct verzuipt en afslaat. Daarnaast loopt de choke kabel te soepel. Zodra je hem loslaat chiet hij voor 2/3 deel weer terug. Wat kunnen we hier aan doen ?</p><p> </p><p>Wie heeft er tips ???</p><p>Bedankt, Ernest.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-03-2009 10:09 #91504 door Colin Hage (GAST)
Beantwoord door Colin Hage (GAST) in topic Slechte koude start Amazon met Stromberg carburateur benzine
Dit heb ik ook gehad met mijn 940 (B23). Soms duurde het wel een half uur voor hij startte, en als hij dan warm was liep hij als een zonnetje. Het bleek dat de klepspeling (veel) te klein was bij een koude motor, en daarme de compressie niet meer goed.
Kijk hier eens naar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Sven Hakbijl (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-03-2009 21:13 #91503 door Sven Hakbijl (GAST)
Beantwoord door Sven Hakbijl (GAST) in topic Slechte koude start Amazon met Stromberg carburateur benzine
Het lijkt erop dat je het brandstofsysteem niet hoeft te verdenken. Je schrijft dat de ontsteking "goed zou moeten staan", maar hoe oud zijn de kabels? Hoe ziet de verdeelkap er van binnen uit? Zit er geen scheurtje in? En hoe ziet de aansluiting van de hoogspanningskabel op de bobine eruit? Als je die eruit trekt en je kunt zien dat hij geoxideerd of zelfs groen is, heb je al een verlies. En vooral met vochtig en koud weer kan dat n&eacute;t het beetje zijn dat je nodig hebt om te starten.
Dat je motor 'verzuipt' als je de choke met warme motor uittrekt, vind ik niet heel opmerkelijk. Het mengsel wordt dan veel te rijk, toch?
En als de motor koud is, moet je vaak een beetje gas bijgeven, totdat je de choke weer wat kunt indrukken. Dat hoort bij een klassieke motor waar niet alles electronisch geregeld is. Ik zou alle kabels van de ontsteking plus verdeelkap nakijken cq. vervangen, dat zal best uitmaken.

Succes, Sven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.