uitlaatpakking lek

  • Peter van Tholen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
14-03-2009 11:36 #49808 door Peter van Tholen (GAST)
uitlaatpakking lek is gemaakt door Peter van Tholen (GAST)
<p>hallo, mijn uitlaatpakking is lek, ik heb inmiddels een nieuwe gehaald en ook daar de tip gekregen om te laten vlakken, nou dat moet dan maar...starten is moeilijk en als ik van de 4e cilinder de bougiedop haal verdwijnt er een harde tik tijdens lopende motor, ik vraag mij af of een kapotte pakking voor het tikgeluid zorgt. verder heeft de pakking 2 zijden 1 zelfde kleur en 1 zijde waar een randje rond de gaten zit, welke zijde moet er aan het blokzijde.?</p><p>en wat kan ik nog meer verwachten bij demontage en montage van de pakking/spruitstuk.</p><p>vr gr peter.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter van Tholen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
14-03-2009 11:36 #91562 door Peter van Tholen (GAST)
Beantwoord door Peter van Tholen (GAST) in topic uitlaatpakking lek
gaat om amazone b 18 a van 62 enkele pijp.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-03-2009 18:31 #91561 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic uitlaatpakking lek
<p>Dag Peter,</p><p>Ik denk dat je de spruitstukpakking bedoeld. De uitlaatpakking zit tussen uitlaatpijp en spruitstuk. en deze zit geklemd tussen drie boutjes. Als de spruitstukpakking lek is kan dit betekenen dat het spruitstuk krom is. Als het niet te erg is dan moet ie gevlakt worden. De metalen afdichting moet dan ook iets ingekort worden. Als het lek bij de vierde klep zit, dan verdwijnt het plofgeluid als je de bougie lostrekt, want dan krijg je daar geen ontbranding. Het spruitstuk bespuiten met remreiniger om te zien of de boel goed afsluit. Randje rond de gaten aan blokzijde.
Groet, Ronald</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-03-2009 10:12 #91560 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic uitlaatpakking lek
Om te kijken of het spruitstuk echt gevlakt moet worden kun je er een lineaal tegen houden (op de kant). Zie je er ruimte onder dan moet hij gevlakt worden. Bij de mijne had ik ca. 1 mm ruimte en dat is teveel. Vlakken heb ik zelf gedaan met een bandschuurmachine, als je voorzichtig bent gaat dat prima.
Verder heb ik de bak met pakkingen eens omgekeerd en ben 3 verschillende pakkingen tegengekomen. Zonder randjes, met randjes aan twee kanten en aan een kant. Ik heb er nooit op gelet hoe ik ze monteerde en het is altijd goed gegaan. Wel smeer ik de pakking aan weerszijden in met een laagje gun gum of iets dergelijks.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marcel Smelter (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
04-05-2009 15:41 #91559 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic uitlaatpakking lek
Als je de uitlaatpakking verkeerd om plaatst smoor je de uitlaat.

Amazon Combi '66

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.