even aanslaan op benzine.....
- Foppe Talman
- Premium lid
-
Minder
Meer
16-03-2009 22:22 #49803
door Foppe Talman
even aanslaan op benzine..... is gemaakt door Foppe Talman
Zoals de titel al verteld, de b20a slaat aan maar meteen weer af soms is hij aan de gang te houden met veel gas....
er moet gezegt worden dat het een gas auto is en dat werkt goed, ik heb er net een goede vervangende carb opgezet uit een goed draaiende benzine auto.
ik vermoed dat er lucht meegetrokken wordt in de benzine leiding maar dat zou toch opgelost moeten worden door het ontluchting gaatje van de stromberg.
ook heb ik al wat zitten draaien aan het co schroefje dit haalde helaas niets uit, de gas en benzine kleppen lijken te werken, ik begin een beetje vast te lopen.
alle slijtage gevoelige ontstekings onderdelen vervangen en af laten stellen, kleppen staan goed.....
zie ik iets over het hoofd dat moet wel,
ik ga morgen eerst maar even het verdachte stuk leiding uit de tank vervangen om lucht in de benzine uit te sluiten, al zou dat niet zo veel moeten uitmaken.
bedankt voor het mee denken alvast!
een al zeer tevreden volvo amazone combi rijder!
er moet gezegt worden dat het een gas auto is en dat werkt goed, ik heb er net een goede vervangende carb opgezet uit een goed draaiende benzine auto.
ik vermoed dat er lucht meegetrokken wordt in de benzine leiding maar dat zou toch opgelost moeten worden door het ontluchting gaatje van de stromberg.
ook heb ik al wat zitten draaien aan het co schroefje dit haalde helaas niets uit, de gas en benzine kleppen lijken te werken, ik begin een beetje vast te lopen.
alle slijtage gevoelige ontstekings onderdelen vervangen en af laten stellen, kleppen staan goed.....
zie ik iets over het hoofd dat moet wel,
ik ga morgen eerst maar even het verdachte stuk leiding uit de tank vervangen om lucht in de benzine uit te sluiten, al zou dat niet zo veel moeten uitmaken.
bedankt voor het mee denken alvast!
een al zeer tevreden volvo amazone combi rijder!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
17-03-2009 08:39 #91584
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic even aanslaan op benzine.....
<p>Heb je het membraan al gecheckt ?? symptomen passen bij een scheur</p><p> </p>
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Bernard Piek
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-03-2009 15:43 #91583
door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic even aanslaan op benzine.....
Controleer de benzinepomp ook even op voldoende werking. Als je het slangetje loshaalt en in een potje hangt en je laat de motor even rondgaan met de startmotor kun je zien of er voldoende benzine uitkomt.
- Foppe Talman
- Premium lid
-
Minder
Meer
17-03-2009 20:26 #91582
door Foppe Talman
Beantwoord door Foppe Talman in topic even aanslaan op benzine.....
OPGELOST!
Ok verder gezocht maar in eerste instantie niet verder gekomen, slangen vervangen, gecontroleerd of er een goed membraan in zit, opbrengst benzine gecontroleerd niets wil helpen hij verzuipt als de gekke........
filter er af, gas stuk er af, en lopen geen probleem.
wat blijkt nu, in de carb zit een ontluchting recht boven dat wordt afgesloten door het gas-mengstuk. ik heb een stukje pakking weg gehaald zodat het naar buiten kan ademen, loopt weer als een zonnetje,
nu nog een goed passend mengstuk vinden!
bedankt voor het meedenken!
Ok verder gezocht maar in eerste instantie niet verder gekomen, slangen vervangen, gecontroleerd of er een goed membraan in zit, opbrengst benzine gecontroleerd niets wil helpen hij verzuipt als de gekke........
filter er af, gas stuk er af, en lopen geen probleem.
wat blijkt nu, in de carb zit een ontluchting recht boven dat wordt afgesloten door het gas-mengstuk. ik heb een stukje pakking weg gehaald zodat het naar buiten kan ademen, loopt weer als een zonnetje,
nu nog een goed passend mengstuk vinden!
bedankt voor het meedenken!