dubbele SU carburateur

Lees meer
18-03-2009 12:00 #49801 door Johan Geers
dubbele SU carburateur is gemaakt door Johan Geers
<p>Ik heb het plan om op mijn B20 met K nokkenas een dubbele carburateur set te zetten van een B18B gaat dit werken? Wat moet ik doen?</p><p>m.vr.gr.</p><p>Johan Geers</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-03-2009 21:14 #91589 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic dubbele SU carburateur
<p>hallo Johan,,</p><p> </p><p>de sets die worden aangeboden zijn meestal versleten.</p><p>zelf ben ik er ook eens ingestonken , om de set weer snel door te verkopen.</p><p>voor onderdelen wel te verstaan , maar niet iedereen is zo eerlijk.</p><p>tja , ik vind het niks , het spul is 30 of 40 jaar oud . bccp verkoopt een set bestaande uit 2 maal hif44 ,</p><p>ter vervanging van de oude hs6 of hif6 speciaal voorbereid voor de b20.</p><p>een andere optie lijkt mij de weber outlaw -set.</p><p>trouwens de setup b20 met k as /weber outlaw heb ik zelf mee gereden , dit is een goede combinatie.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-03-2009 22:34 #91588 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic dubbele SU carburateur
<p>Dubbele carburateurs van een B18B betekent dubbele SU HS6 carburateurs. Deze werden in 1969/70 ook gemonteerd op de B20B, zelfs met dezelfde sproeiernaalden (KN), dus dat gaat in ieder geval werken als de SU's in goede staat zijn en je een B20B hebt. Als je een B20A hebt, is dat minder zeker omdat je dan mogelijk andere sproeiernaalden moet monteren voor een optimaal resultaat. Om de juiste naalden te vinden, is dan wel een kostbare sessie op een rollentestbank nodig. </p><p>SU carburateurs mogen dan ouderwets zijn, ze voldoen -mits in goede staat- ook vandaag de dag nog zeer goed en zijn uitermate bedrijfszeker. Maar het zijn geen performance carburateurs met afzonderlijke acceleratiesproeiers waarmee je de laatste pk uit je motor kunt persen. Overigens is het type HIF44 nagenoeg gelijk aan de HIF6, wat een iets verbeterde versie is van de HS6 en die kwam weer voort uit de H6. </p><p>Als SU's niet in goede staat zijn, is dat vrij eenvoudig te verhelpen met een revisiesetje en ook voor eventuele speling op de gasklepas zijn er oplossingen. Dat is vele malen goedkoper dan twee nieuwe SU's aanschaffen. </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2009 20:25 #91587 door Joan Tacx
Beantwoord door Joan Tacx in topic dubbele SU carburateur
Ik ben het volledig met Gert eens.

Ik heb ook een dubbele SU's zelf gereviseerd met een set van BCCP.
Ik ben zeer tevreden, net iets meer vermogen dan een enkele Carburateur.

Daarbij komt als je het gas in trapt dan ontstaat er een heerlijke grom van vermogen.
Heerlijk om te horen en mee te maken.

De revisie heb ik heel rustig kunnen doen omdat ik tijdelijk een enkele carb had gemonteerd.
Afstellen is een preciesie klusje, maar goed te doen.

Zelfs een versleten set van SU's zijn weer op te knappen met een revisie set.
Dus ik zou het zeker doen.

Succes
Joan Tacx

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.