binzinepomp plotseling kapot

• Riemer Kuipers (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2009 17:53 #49718 door Riemer Kuipers (GAST)
binzinepomp plotseling kapot is gemaakt door Riemer Kuipers (GAST)
<p>Vandaag hield mijn benzinepomp er plots mee op. Hij wou niet meer rijden, alleen stationair. Ik heb de benzineleiding eraf gehaald en hij sputterde een heel klein beetje stationair, maar met meer toeren, deed hij helemaal niks meer.</p><p>Kan ik een benzine pomp zomaar uitelkaar halen? Of ga ik dan waarschijnlijk een pakking slopen. Of moet ik het ergens anders zoeken? Ik kan niet 1 2 3 aan een benzine pomp komen, dus hoop nog met deze pomp verder te kunnen.</p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Sven Hakbijl (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-05-2009 21:55 #91977 door Sven Hakbijl (GAST)
Beantwoord door Sven Hakbijl (GAST) in topic binzinepomp plotseling kapot
Als je z&oacute; ongenuanceerd vragen stelt, zul je niet gauw een goed antwoord krijgen. Er zijn pompjes die je kunt reviseren, maar dat kan niet bij allemaal. Als je lid zou zijn van deze vereniging, zou je w&eacute;l 1,2,3 aan een nieuw pompje kunnen komen.
Voor een passend antwoord zou je minstens motortype en uitvoering moeten vermelden, en dan nog zijn er verschillende pompjes gemonteerd. Misschien staat er een merknaam op het pompje? Dan ben je al een stuk dichter bij de oplossing. Succes met zoeken.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-05-2009 22:42 #91976 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic binzinepomp plotseling kapot
<p>Je bent niet verplicht om lid te zijn om aan een benzinepomp te komen dat zou van de zotte zijn, deze kun je bij elke volvo oldtimer bedrijf kopen. Misschien is het membraan in de pomp gescheurd en is een revisie setje afdoende maar voor +/- 25 euro heb je al een nieuwe benzinepomp.</p>

• Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-05-2009 22:53 #91975 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic binzinepomp plotseling kapot
Riemer, laat je alsjeblieft niet uit het veld slaan door de eerste reactie. Maar het is inderdaad zo, dat er vrij veel verschillende benzinepompen gebruikt zijn tussen 1948 en 1978. Kijk eens op websites zoals van bv Scandcar, daar staan redelijk gedetailleerd de verschillende types pompen vermeld. Na bestelling heb je het vrij snel thuis gestuurd gekregen. Volvorijders verkeren in de gelukkige omstandigheid dat er vele aanbieders van onderdelen zijn, maar ook dat veel van dit soort onderdelen niet specifiek van Volvo hoeven te zijn en dus gewoon bij Brezan te koop zijn, vermits je inderdaad weet wat je moet bestellen.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

• Riemer Kuipers (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2009 00:35 #91974 door Riemer Kuipers (GAST)
Beantwoord door Riemer Kuipers (GAST) in topic binzinepomp plotseling kapot
<p>Bedankt voor de reacties, ik zie nu ook dat ik wat te snel van stapel ben gezet, en geen type blok of type auto vermeld heb. Ik heb dus een amazon waar ik een b20 blok van een 144 in heb gezet, omdat mijn oude b18 het leven had gelaten. Ik heb dit type brandstofpomp erop zitten:</p><p> www.volvo-klassiekers.nl/images/onderdel.../big/benzinepomp.jpg </p><p>Ik zit in Portugal op stage, voor een half jaar, daarom kan ik niet zo snel aan een pompje komen. Klassiekers kennen ze hier niet echt, want die rammelen allemaal kapot op de wegen hier. Ik ben bij 2 volvo garages geweest, en konden mij niet aan onderdelen helpen. Opsturen gaat hier niet zo gemakkelijk, ik ben al een pakketje kwijt geraakt. Daarom laat ik liever niks meer opsturen. Meestal ben ik wel van het open scheuren en kijken wat er aan de hand is. Maar omdat ik het hier niet allemaal kapot kan repareren, omdat onderdelen wat een probleel is, dacht ik, ik vraag eerst maar even of ik het uitelkaar kan halen zonder te slopen. </p>

• Ivo Van Antwerpen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-05-2009 00:51 #91973 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic binzinepomp plotseling kapot
Volgens mij kan je met gelijk welk pompje van gelijk welk type b18-b20 je carburatortje van drinken voorzien. Mogelijk zijn er verschillen in buiten afmeting maar passen gaan ze allemaal. Mogelijk verschil in geleverde druk zou ik mij ook geen zorgen maken, kan bijgeregeld worden door de dikte van de opvulringen / pakkingen tussen blok en pomp: meer vulling, minder druk. Als je zonodig terug het orriginele model wil kan je dit later nog opzoeken, maar pompen gaan die dingen allemaal.
Succes.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-05-2009 14:04 #91972 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic binzinepomp plotseling kapot
<p>Eventueel ken ik wel iemand in Lissabon in Portugal die met klassieke volvo's bezig is en veel onderdelen heeft. Mocht je in de buurt van Lissabon zitten, kan ik je wel met hem in contact brengen en kan hij je misschien verder helpen.</p><p>Stuur ik dat geval even een mailtje naar lars (at) rengersen.nl</p><p>Groeten Lars</p>

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-05-2009 17:06 #91971 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic binzinepomp plotseling kapot
Anders regel je toch even een elektrische pompje van een slopertje of zo. Kun je in ieder geval verder.

Amazon Combi '66

• Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-05-2009 17:54 #91970 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic binzinepomp plotseling kapot
<p>'k Heb even navraag gedaan bij mijn vriendelijke Bosch dealer. Helaas is het zo, dat de benzinepompen van Volvo merkspecifiek zijn, niet uitwisselbaar met andere merken.</p><p>Er zitten in Portugal minstens twee Nederlandse Volvogekken, misschien ken ik iemand anders dan Lars, maar ik heb geen idee waar Anno woont.</p><p>ksphoa (at) interestate.nl </p>

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

• Riemer Kuipers (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2009 11:23 #91969 door Riemer Kuipers (GAST)
Beantwoord door Riemer Kuipers (GAST) in topic binzinepomp plotseling kapot
<p>Ik heb gister de benzinepomp uitelkaar gehaald, en tijdens het uitelkaar halen voelde ik dat 2 schroefjes van het deksel waar je de slangen aan vast doet, los zaten. Daardoor was er dus een lek, en zoog hij lucht naar binnen in plaats van benzine. Helaas ook wat vuil, want op die plaats was het membraam helemaal smerig. hopelijk heeft dit geen schade aangericht. Hij pompt weer als een dolle, de benzine zat op de motorkap met de motorkap omhoog. Bedankt voor de hulp.</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD