benzine in de olie

• Bart Coppens
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
09-06-2009 00:22 #49664 door Bart Coppens
benzine in de olie is gemaakt door Bart Coppens
<p>Hoi,</p><p>Afgelopen weekend gesleuteld aan de Ama van een vriend van me. Nou ja, hij heeft veel gesleuteld en ik heb veel staan kijken... ;) Onlangs is de zijne er met een knal mee gestopt en we krijgen 'm zowel op LPG als benzine maar moeilijk aan de gang. Eerst dachten we dat er iets was met de ontsteking dus daar hebben we een 123 onsteking op gezet maar nog niets. Duurt lang voordat ie eindelijk start en loopt vervolgens heel onregelmatig en valt uit. Wat hebben we allemaal gedaan;</p><p>- bougies vervangen (deze waren daarna weer pikzwart, teveel brandstof dus?)
- ontsteking vervangen
- bobine vervangen
- kabels ontsteking/bobine vervangen</p><p>Toen maar eens de olie eraf gelaten en gecontroleerd en daarbij kwamen we erachter dat deze zo dun was als water en rook naar de benzine. Vlammetje aan de peilstok gehouden, geen geknetter dus waarschijnlijk geen koelvloeistof.</p><p>Kunnen volgens velen de volgende zaken betekenen;
- zuigerveren kapot (maar lijkt wel compressie te hebben op alle 4)
- vlotter caburateur
- naald caburateur</p><p>We gaan zsm dus de caburateur even nakijken en hopen dat het dit is. Wel erg kortdag voor de Kristoffeltocht om nog ff een blok uit elkaar te gooien :( Heeft iemand andere ideeen wat het zou kunnen zijn? En hoe we dit enigzins eenvoudig kunnen testen zonder eerst een blok uit elkaar te moeten gooien? Alle tips en truuks zijn welkom!</p><p>Cheers,
Bartezz</p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-06-2009 07:59 #92291 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic benzine in de olie
Toch ff de compressie test doen.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-06-2009 08:49 #92290 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic benzine in de olie
<p>Als je veel moet starten is het mogelijk dat er onverbrande benzine in het carter loopt, op zich hoeft dit niet te betekenen dat je blok is versleten. Ik denk dat als je het probleem oplost, kijkeens naar de naald van de carb (slijtage door LPG).</p><p>Dan olie vervangen en als startprobleem is opgelost zal ook dit niet meer terugkeren </p>

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Leo Staats
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-06-2009 09:01 #92289 door Leo Staats
Beantwoord door Leo Staats in topic benzine in de olie
<p>Kan ook een lekke benzinepomp zijn! Als het membraam lek is komt er benzine in het carter.</p><p> </p><p>Wat betreft het te rijke mengsel: Werken de elektrische kleppen voor LPG en Benzine wel goed zodat de motor niet zowel benzine als LPG krijgt?</p><p> </p><p>Success. leo</p>

• Bart Coppens
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
09-06-2009 11:59 #92288 door Bart Coppens
Beantwoord door Bart Coppens in topic benzine in de olie
<p>Hoi allen,</p><p>Compressie moeten we inderdaad even testen. Konden afgelopen weekend niemand bereiken die ons een meter kon lenen. Benzinepomp hadden we nog niet eens aan gedacht, gaan we naar kijken! De kleppen heeft hij nagekeken en leken goed te werken maar nog een keer aandachtig onder de loep nemen kan misschien geen kwaad ;)</p><p>Bedankt!!</p>

• Frans Lotty
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
10-06-2009 12:46 #92287 door Frans Lotty
Beantwoord door Frans Lotty in topic benzine in de olie
Zou het niet zo kunnen zijn dat doordat de naald en zitting van de carburateur versleten is, er veel te veel brandstof in de cilinder komt waardoor a de bougies laten zien dat het mensel te rijk is en de benzine zich dan via de zuigers met de olie mengt? Dan hoef je nameijk alleen de naald en zitting te vervangen om dit probleem op te lossen...

• Marc van der Marek (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-06-2009 12:55 #92286 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic benzine in de olie
<p>Van een lekke benzinepomp krijg je ook zwarte bougies. De benzinedampen worden uit het carter omhoog gezogen door de carterventilatie waardoor het mengsel veel te rijk wordt.</p><p>Die motorolie kan je beter vervangen trouwens.</p>

• Bart Coppens
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
10-06-2009 20:33 #92285 door Bart Coppens
Beantwoord door Bart Coppens in topic benzine in de olie
<p>Wederom bedankt voor de reacties!</p><p>Compressie gemeten en ellende! 2e cilinder heeft een stuk minder compressie dus we denken aan een zuigerveer. Gisteren begonnen met het blok te ontmantelen... is mijn eerste keer dus ik kijk mijn ogen uit :)</p><p>Ik hou jullie op de hoogte!</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD