solex C.40 ADDHE

Lees meer
16-08-2009 10:52 #49536 door Ronald Sluijter
solex C.40 ADDHE is gemaakt door Ronald Sluijter
<p>hallo volvo fans.</p><p>ik heb hier een set dubbele solex zijstroom carbs liggen.</p><p>heeft iemand hier ervaring mee ivm de sproeiers en de venturies welke maten ik moet hebben.</p><p>het is voor een b20 met snelle spullen .</p><p>heb de set gekocht via internet en ga ze reviseren maar zou niet weten welke sproeiers ik nodig heb .</p><p>en zijn er nog bijzonder heden die je moet nakijken?</p><p>hoop dat jullie me kunnen helpen.</p><p>mvg ronald </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-08-2009 21:44 #92907 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic solex C.40 ADDHE
Toevallig ben ik met precies hetzelfde bezig.
De Solex ADDHE komt uit de R-sport catalogus van Volvo.

Zie deze brochure Volvo Performance parts

Als je verder niks aan je kop en onderblok doet, zit je aan wat ze daar noemen Stage 1 kit.
Even verderop in het document hebben ze het dan voor stage 1 en 2 (normal driving) over:
- 36 mm Choke tube
- 190 main jet
- 220 air jet

Als je op Internet zoekt op Solex ADDHE B20 vind je nog wel meer (weer andere) specificaties.
Ik ga het maar gewoon een beetje proberen.

Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen, ik zal die van mij hier in elk geval ook wel plaatsen.

Groeten Lars

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-08-2009 10:51 #92906 door Ronald Sluijter
Beantwoord door Ronald Sluijter in topic solex C.40 ADDHE
<p>hoi lars </p><p>heb hem open gemaakt en wacht nu op pakking set uit engeland.</p><p>heb 2 kleine en 2 grote sproeiers gezien 55 en 145.</p><p>en de venturies zijn 32 orgineel solex </p><p>dus als ik het zo bekijk zal ik wel opzoek moeten naar andere sproeiers .</p><p>gr ronald</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-08-2009 17:24 #92905 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic solex C.40 ADDHE
<p>stationairsproeier 55/hoofdsproeier 145 zijn normale 2 liter maten , gewoon monteren en uitproberen.</p><p>op mijn b20 rij ik met 60/148 , net even groter dus.</p><p>als de sproeiers te klein zijn krijg je het verschijnsel ""spitting"" en dan moet je de stationairsproeiers vergroten</p><p>bij te kleine hoofdsproeiers gaat de motor hoger in de toeren inhouden.</p><p>e.e.a. is afhankelijk van type luchtfilter i.v.m. luchtweerstand.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • pieter beeckx (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
19-08-2009 08:10 #92904 door pieter beeckx (GAST)
Beantwoord door pieter beeckx (GAST) in topic solex C.40 ADDHE
<p>zoek je soms nog lange inlaten voor de carburators ? </p><p> </p><p>ik ben op zoek naar de korte exemplaren</p><p> </p><p>de mijne zijn van misab zoals in de cataloogus van R-sport (de lange variant zoals op de site van tinus)</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-08-2009 10:15 #92903 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic solex C.40 ADDHE
Wellicht heb ik hier wel interesse in.
Ik heb wel een aantal luchtfilters, maar allemaal incompleet.
Even afhankelijk van de ruimte die ik heb tot m'n schutbord heb ik hier wel interesse in.
(Anders moet ik ook op zoek naar korte.)
Zou je mij de lengte en eventueel een foto kunnen mailen naar lars (at) rengersen.nl?

Alvast bedankt,
Groeten
Lars

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-08-2009 18:54 #92902 door Ronald Sluijter
Beantwoord door Ronald Sluijter in topic solex C.40 ADDHE
<p>hallo lars</p><p>die maten zijn voor een solex van 45 mm</p><p>en ik heb 40 mm dus dat zal wel een verschil zijn.</p><p>hallo rene ik zal het inderdaad wel gewoon proberen maar zover is het nog niet hoor.</p><p>moet nog wat spullen hebben zoals inlaat spruitstuk.</p><p>pieter ik heb wel intresse in de spruitstukken mail me even op.</p><p> fam.sluijter@upcmail.nl </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.