Gasbediening van dubbel naar enkel SU carburatuer

Meer
30-06-2024 14:36 - 30-06-2024 14:39 #1045656 door J Hartog
Ik wil van mijn Amazon B18B dubbele SU-carburateur overgaan op enekele SU carburatuer. (Ik rijd op LPG.) Nu zijn het horizontale stangetje 673948 (op tekening: 21) en het dwarsstangetje 943315 (op tekening: 29) t leverbaar. Ik wil die zelf maken. Heeft iemand misschien de maten voor mij? Of beter nog heeft iemand die onderdelen beschikbaar?

Bijlagen:
Laatst bewerkt 30-06-2024 14:39 door J Hartog.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
30-06-2024 21:05 #1045669 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Gasbediening van dubbel naar enkel SU carburatuer
Die zullen niet dik gezaaid zijn, de enkele SU is niet geleverd op de Amazon, wel op de 140. Ik denk inderdaad dat  je zelf moet gaan knutselen. Helaas staat de lengte van die stangetjes niet in het onderdelenboek vermeld.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Meer
01-07-2024 00:38 #1045670 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Gasbediening van dubbel naar enkel SU carburatuer
Ik zal van de week eens even kijken ik heb er vroeger een enkele SU op gehad.

even gedult

m.vr.gr.

Johan Geers

Meer
01-07-2024 14:22 #1045678 door J Hartog
Beantwoord door J Hartog in topic Gasbediening van dubbel naar enkel SU carburatuer
Graag, ik heb een Amazon, dus ook wel geduld.

Meer
01-07-2024 23:41 #1045683 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Gasbediening van dubbel naar enkel SU carburatuer
Ik rijdt al jaren met een SU Hif6 op een b20. Voor mijn gevoel is het gasstangen stelsel gelijk als had je een Stromberg . 
Bij mij is het stangetjes naar de gasklepas 106 mm, h.o.h. kogelgewricht je.
De maten van het lange stangetjes staan in de tekening waarbij de hoek  tussen de twee lippen die op de stang gelast zijn ongeveer 82° is. 

De extra, beetje slordige steun is van de cruise control, ☹️

Denk dat de voorste carburateur van je dubbele set dezelfde gas klep bediening heeft?

Meer
01-07-2024 23:51 - 01-07-2024 23:52 #1045684 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Gasbediening van dubbel naar enkel SU carburatuer
Ik rijdt al jaren met een SU Hif6 op een b20. Was een combinatie op een latere 140 serie geloof ik.  Voor mijn gevoel is het gasstangen stelsel gelijk als had je een Stromberg . 

Bij mij is het stangetje naar de gasklepas 106 mm, h.o.h. kogelgewrichtjes.
De maten van het lange stangetje staan ook in de tekening waarbij:
- de hoek  tussen de twee lippen die op de stang       gelast zijn ongeveer 82° is. 
-Totale lengte asje is 210mm
-Korte lip zit op 60mm van achteren
-Kogel op de korte lip (kant vanaf gaspedaal) 23mm hoh kogel-as
Kogel op de lange lip 50mm hoh kogel-as

Hoop dat je hier iets aan hebt..

De extra, beetje slordige steun is van de cruise control, ☹️

Denk dat de voorste carburateur van je dubbele set dezelfde gas klep bediening heeft?
Laatst bewerkt 01-07-2024 23:52 door Hans W.. Reden: Schrijf fout

Meer
02-07-2024 00:30 #1045685 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Gasbediening van dubbel naar enkel SU carburatuer
De gasklepas van een enkele SU is langer als een dubbelle er zit een verenstelsel aan de buitenzijde SU zie bijgevoegde scan uit Olyslager.

m.vr.gr.

Johan Geers
Bijlagen:

Meer
02-07-2024 03:17 #1045687 door Johan Geers
Beste J, dit is wat ik nog heb van de SU bediening.
Maar waarom doe je niet net als ik heb gedaan een bus maken die je kunt verstellen naar de juiste hoek van de kogelgewrichten.
Ik heb dit moeten doen om een mechanische IDLE actuator te moeten monteren ten behoeven van mijn airco.
Normaal loopt het stangetje naar de carburators boven de lange bedieningsstang bij mij loopt deze nu onder de lange bedieningsstang op deze manier kon ik een trekkende IDLE actuator monteren.
De stangen zijn 7mm dik dus een draadbus  www.elesa-ganter.nl/p/gn-480-8-d12-m7/95059/ met een stel moeren m7 en een draadsnijkop M7 en je komt een heel eind.

Ik woon op de Fillippijnen en het is een heel gedoe om spullen van hier naar Nederland te krijgen te krijgen.
Dus bedenk goed van wat je wil.

succes

Johan Geers

Meer
02-07-2024 10:48 #1045689 door J Hartog
Beantwoord door J Hartog in topic Gasbediening van dubbel naar enkel SU carburatuer
Johan, Bedankt voor de info. Hier kan ik wel wat mee. Groet, Jacob

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD