carburateur

  • Roland Roering
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Beter laat dan nooit mijn amazon restaureren
Lees meer
01-11-2023 13:19 #1042786 door Roland Roering
carburateur is gemaakt door Roland Roering
Ik heb een motorblok B18 met enkele carburateur,daar zou ik graag dubbele carburateurs op willen hebben en nu heb ik in de wandelgangen gehoord dat er dan ook een aanpassing moet komen in de vorm van een D nokkenas is dat juist of zijn het maar verhalen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-11-2023 13:32 - 01-11-2023 13:34 #1042787 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic carburateur
ik heb tweemaal bij Dries Bakkenes een register (tweetrapscarburator) laten plaatsen, eerst in een Amazon B18, daarna in mijn huidige B18 katterug.
De nokkenas is niet gewisseld voor zover ik mij herinner.
Het is voor mij persoonlijk de prettigste accessoire die je kan wensen voor relatief weinig geld. Je kan, als je wil, er ook even zuinig ermee rijden als met een enkele carburator.  Leuk om voorbij te steken of voor stoplichtsprintjes ;-)
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Roland Roering
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Beter laat dan nooit mijn amazon restaureren
Lees meer
01-11-2023 14:17 #1042788 door Roland Roering
Beantwoord door Roland Roering in topic carburateur
Bedankt voor het bericht,leuk dat u meld dat er ook tweetrapscarburateurs bestaan ik zal het zeker meenemen in mijn besluit misschien tot ziens bij het stoplicht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-11-2023 14:34 #1042801 door Kevin de Graan
Beantwoord door Kevin de Graan in topic carburateur
Mijn auto is een 122S uit 1965. uitgerust met een B18D. Dus dubbele su carburateur. Als ik de nummers er op na zoek, hoort bij dit blok een A nokkenas. Rijdt eigenlijk zeer mooi op lpg en komt goed met verkeer mee.

Je bent dus niet verplicht de nokkenas aan te passen, maar volgens mij is de D-type wel wat sportiever dan de A. Het is maar net hoever je wilt gaan lijkt me. 

Er zijn ook een hoop mensen te spreken over de TT3 nokkenas tov de oudere assen. Ik heb deze in mijn revisie B20 blok zitten. Gezien deze nog niet geplaatst is, kan ik je niet veel vertellen over de verschillen. 



 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Roland Roering
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Beter laat dan nooit mijn amazon restaureren
Lees meer
02-11-2023 22:12 #1042807 door Roland Roering
Beantwoord door Roland Roering in topic carburateur
Bedankt voor het bericht,ik denk dat ik de A nokkenas voorlopig maar laat zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.