Grotere benzinetank in P1800

Lees meer
31-08-2009 17:58 #49507 door Willy Beer
Grotere benzinetank in P1800 is gemaakt door Willy Beer
<p>Wie heeft er al een grotere benzinetank in een P1800 geplaatst? De bedoeling is de originele tank hoger te maken ofwel langs boven ofwel langs onder, ongeveer een zestal cm.</p><p>Bedankt voor de reacties.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-09-2009 11:49 #93096 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Grotere benzinetank in P1800
In een rally 1800 zag ik een slimme oplossing, je monteert twee onderkanten opelkaar. Past natuurlijk mooi, hoeft weinig aan te passen en maakt de tankinhoud 2x zo groot. Natuurlijk wel de oude inlaatopening afsluiten en van de omgekeerde onderzijde (zit dan rechts!) een nieuwe vulopening door het scherm maken.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-09-2009 20:17 #93095 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Grotere benzinetank in P1800
Nog niet gedaan maar kan wel volgens mij. Je zou de bovenkant eraf kunnen zagen en een ring van 6 cm in kunnen lassen. De tank wordt dan wel zichtbaar onder de achterbumper en misschien ook kwetsbaarder. De originele tank gaat schuil achter de achteras. Hetzelfde naar boven moet ook kunnen, maar kost kofferruimte.
Een ander idee: Ik heb een tijdje in de perzische golfregio gewerkt en had daar een nissan patrol ter beschikking met een behoorlijk benzineverbruik. Nissan had dit opgelost met het monteren van een extra tank die met behulp van een pompje(bedienbaar op het dashboard) kon worden overgepompt in de hoofdtank. Achter het klepje van de vulopening waren twee vulpijpen weggewerkt. Dit moet in een P1800 ook willen. Bijvoorbeeld met een tank tegen het achterschot of achter een achterspatbord.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-09-2009 16:28 #93094 door Willy Beer
Beantwoord door Willy Beer in topic Grotere benzinetank in P1800
Beide bedankt voor de creatieve idee&euml;n. Ik ga er nog eens over nadenken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-09-2009 23:39 #93093 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Grotere benzinetank in P1800
<p>Laat ik vooropstellen dat ik niks weet van P1800. Wat ik wel eens gezien heb bij PV en Amazon, is montage van het tankje van een Mini Van, een langwerpig tankje met 20 liter inhoud dat bij PV en Amazon past in de ruimte boven de achteras. Je hebt dan wel een tweede vulopening nodig en de hardware (bv uit een Jaguar XJ) om beide tanks met elkaar te kunnen laten communiceren.</p><p>Het tankje is sinds vrij kort weer in herproductie.</p>

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.