lekke tank amazone

• Jeroen Brandts (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-09-2009 21:17 #49498 door Jeroen Brandts (GAST)
lekke tank amazone is gemaakt door Jeroen Brandts (GAST)
<p>Mijn tank van mijn amazone uit 1969 lekt curieus genoeg aan de bovenkant. Dus bij volle tank en na het rijden klots de benzine mijn kofferbak in...Wat is in deze situatie wijsheid? Toch repareren volgens de methodiek met water in de tank, of toch voor alle zekerheid een nieuwe brandstoftank monteren. Graag jullie wijs advies.</p><p>Groet Jeroen Brands, hilversum</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-09-2009 01:05 #93134 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic lekke tank amazone
<p>Informeer eerst eens wat een andere tank kost, bv bij Dries Bakkenes (Barneveld) of Ernst Kasteleijn (Loosdrecht). </p><p>Dries via de link op deze site, Ernst: www.volvomuseum.nl </p>

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

• Ben Bergmans
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-09-2009 10:58 #93133 door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic lekke tank amazone
Is het niet de pakking van het vlotterelement?

• Rudolf Kleyn
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-09-2009 15:18 #93132 door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic lekke tank amazone
Dit is een niet ongebruikelijk verschijnsel. De tank lijkt bij de aansluiting van tankhals op de tank. Deze is gesoldeerd en gaat waarschijnlijk kapot doordat bij het tanken steeds op dezelfde manier druk op de vulopening wordt uitgeoefend: metaalmoeheid. Volvo heeft er geen rekening meegehouden dat de tanks 40+ jaar mee moeten gaan. Het is niet waarschijnlijk dat de hals of tank zelf beschadigd zijn. Op zichzelf is dit goed opnieuw dicht te solderen, maar ja die benzinedampen... en bijbehorende knaleffecten. Als je de tijd hebt kun je de tank uit je auto halen en een aantal weken wachten tot alle benzine is uitgedampt. Of het is wellicht mogelijk de tank met water te vullen en dan te solderen.PS: een nieuwe tank kost 237,25 bij het VOD (ex BTW), bij een tweedehandsje heb je grote kans dat hetzelfde euvel zich weer snel voordoet, of op de aanwezigheid van vuil en roest.

• Jeroen Brandts (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2009 15:23 #93131 door Jeroen Brandts (GAST)
Beantwoord door Jeroen Brandts (GAST) in topic lekke tank amazone
<p>Dank voor jullie tips. Ik hou van vuurwerk, maar heb toch maar een andere tank gehaald bij Ernst in Loosdrecht. Wel zo veilig. Nu nog even inbouwen en eindelijk af van die benzinedamp in de auto....</p><p>Groetjes Jeroen</p>

• René Ruiter
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-09-2009 19:50 #93130 door René Ruiter
Beantwoord door René Ruiter in topic lekke tank amazone
<p>Ik heb het zelfde probleem gehad, een franse tankbediende ging lekker hangen op de vulslang. Ik zag het gebeuren maar was toen al te laat, de hele vakantie met een benzinedamp gezetten. Met allerlei pasta geprobeerd het te dichten in de vakantie maar niets hielp.</p><p>Thuis even de tank eruit gehaald met water gespoeld daarna met watergevuld, het gat voor de vlotter open gelaten en uiteraard de dop eraf. Hierdoor kan zich geen druk opbouwen en zal je ook geen knal krijgen. Met de brander gesoldeerd en nu 10 jaar later is hij nog steeds dicht. </p><p>Kosten 50 cent voor wat soldeer en een beetje gas. Verder een middagje werk.</p><p>Het is dus goed zelf te repareren.</p><p> </p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD