- Berichten: 131
b30e koude start unit (choke)
- Frans Lotty
- Premium lid
-
Minder
Meer
27-09-2009 22:07 #49466
door Frans Lotty
b30e koude start unit (choke) is gemaakt door Frans Lotty
Ik ben met een B30 E bezig en merk dat de automatische choke NIET uit gaat, Nu heb ik op het forum al gevoden dat deze koude start unit aan de zijkant van het cilinderblok zit naast de thermostaat.
Nu heb ik de slangen gevolgd en probeer te bedenken hoe ik dit eventueel op een andere manier kan oplossen.
Bij de choke bij carburateur is het zo dat de lucht toeveoer veminderd wordt waardoor het mengsel rijker wordt.
Nu ga ik er vanuit dat deze koude start unit hetzelfde doet (correct me if i'm wrong) bij injectie, overigens rijd de auto op lpg.
Nu heb ik van een injectie unit van de motor uit een volvo 740 zo'n electrisch bediende unit gevonden. Echter deze werkt net andersom. Als ik er spanning opzet gaat de flow erdoorheen zonder weerstand. Als ik de spanning eraf haal is er juist weerstand
in de luchtweg, wat ik erg onlogisch vind, want dan moet je continue spanning op dit ding houden als de motor warm is en dus niet wil choken. Is het dan zo dat bij een 740 er continue spanning op moet om een normaal mengsel te hebben, of snap ik de werking niet en klopt dit juist.
Ben benieuwd.
Nu heb ik de slangen gevolgd en probeer te bedenken hoe ik dit eventueel op een andere manier kan oplossen.
Bij de choke bij carburateur is het zo dat de lucht toeveoer veminderd wordt waardoor het mengsel rijker wordt.
Nu ga ik er vanuit dat deze koude start unit hetzelfde doet (correct me if i'm wrong) bij injectie, overigens rijd de auto op lpg.
Nu heb ik van een injectie unit van de motor uit een volvo 740 zo'n electrisch bediende unit gevonden. Echter deze werkt net andersom. Als ik er spanning opzet gaat de flow erdoorheen zonder weerstand. Als ik de spanning eraf haal is er juist weerstand
in de luchtweg, wat ik erg onlogisch vind, want dan moet je continue spanning op dit ding houden als de motor warm is en dus niet wil choken. Is het dan zo dat bij een 740 er continue spanning op moet om een normaal mengsel te hebben, of snap ik de werking niet en klopt dit juist.
Ben benieuwd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Foppe Talman
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 108
27-09-2009 22:42 #93244
door Foppe Talman
Beantwoord door Foppe Talman in topic b30e koude start unit (choke)
frans,
naar mijn inziens werkt dat inderdaad zo als de motor warm is moet de klep gesloten blijven..... dus in dit geval motor warm=> geen spanning.
ik had het zelfde probleem met een b20f, ik heb altijd een slang klem bij me (niet een gewone maar een die de slang afknijpt) dit omdat ik nog een mechanische heb en die is niet betrouwbaar meer, hij blijft dus wel eens hangen in de koude stand, open dus.
mijn remedie hiertegen is dan dus de slang, een van de twee die naar je aux vavle gaat dicht te knijpen.
het is niet de meest charmante oplossing maar je weet wel even wat je motor "wil"
als je niet zo'n mooi slang klem knijper hebt kan een lijm klemmetje natuurlijk ook.
foppe
naar mijn inziens werkt dat inderdaad zo als de motor warm is moet de klep gesloten blijven..... dus in dit geval motor warm=> geen spanning.
ik had het zelfde probleem met een b20f, ik heb altijd een slang klem bij me (niet een gewone maar een die de slang afknijpt) dit omdat ik nog een mechanische heb en die is niet betrouwbaar meer, hij blijft dus wel eens hangen in de koude stand, open dus.
mijn remedie hiertegen is dan dus de slang, een van de twee die naar je aux vavle gaat dicht te knijpen.
het is niet de meest charmante oplossing maar je weet wel even wat je motor "wil"
als je niet zo'n mooi slang klem knijper hebt kan een lijm klemmetje natuurlijk ook.
foppe
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





