verschil Stromberg 175CD2 en 175CD2 S
- Harmen Kip (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2009 22:57 #49437
door Harmen Kip (GAST)
verschil Stromberg 175CD2 en 175CD2 S is gemaakt door Harmen Kip (GAST)
Beste Volvo liefhebbers,Misschien kunnen jullie mij helpen.Ik kan voor mijn Amazon 1968/B18 een carburateur kopen.Echter: Dit is een 175CD2.Er zit nu een 175CD2S op.Weten jullie wat de verschillen zijn?Werkt die 175CD2 net zo goed?Alvast bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marco Nas
- Junior lid
-
Minder
Meer
16-10-2009 10:19 #93414
door Marco Nas
Beantwoord door Marco Nas in topic verschil Stromberg 175CD2 en 175CD2 S
Hoi Harmen, ik zou gewoon BCCP bellen (0524-562507) die zullen je het zeker kunnen zeggen, ik weet het iig niet, groeten Marco.
- Marc van der Marek (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-10-2009 13:14 #93413
door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic verschil Stromberg 175CD2 en 175CD2 S
<p>Volgens mij zijn alle Strombergs voor de B18/20 van het 175CD-2-S type. Op al deze Strombergs staat 175 CD-2 in gegoten letters op het deksel, sommige hebben er nog een S ingeslagen. </p><p>Als de carb van een B18 of B20 komt gaat-ie in principe de auto van zijn plek krijgen. Hoe mooi de motor gaat lopen en hoe zuinig is afhankelijk van de staat van de gasklepas, vlotter, membraan en sproeier en het type naald.</p>
- Harmen Kip (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2009 17:52 #93412
door Harmen Kip (GAST)
Beantwoord door Harmen Kip (GAST) in topic verschil Stromberg 175CD2 en 175CD2 S
Ok, bedankt voor de informatie.Probleem is dat ik nu rijd met een Stromberg 175 met de aansturing aan de andere kant. Dit heb ik om weten te bouwen, maar er zit behoorlijk wat speling op de aanstuurplaatjes (vanaf het kogelgewricht naar de gasklep-as.)De Stromberg die op mijn Ama zat is door een één of andere...... Hier en daar uitgeboord om de sproeier meer ruimte te geven zodat hij niet meer mooi uitlijnt, heel apart!
!Ik heb al contact gehad met BCCP (kende ik nog niet) en deze mensen wezen mij tevens op een conversie naar Weber of een HIF44 (volgens hun is de HIF44 alleen voor het vervangen van een dubbele carburateur?! Maar hier op het forum lees ik dat hij ook in zijn ééntje geschikt is om een Stromberg 175 te vervangen?)Hoe dan ook.Ik koop waarschijnlijk een gereviseerde Stromberg, ik heb hier zelfs nog een revisiesetje extra voor liggen.Hier ga ik de komende tijd mee rijden en dan ga ik verder zoeken naar andere alternatieven.Dus alle suggesties zijn welkom!Waar kan ik het best naar uitkijken ter vervanging van mijn Stromberg verzameling?(Weber of SU of niet iets anders?)Met groet,