LPG probleem

• Henry van Leusden
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
12-12-2009 23:50 #49328 door Henry van Leusden
LPG probleem is gemaakt door Henry van Leusden
Sinds kort is het wagenpark uitgebreid met een Amazon die geweldig loopt op benzine en LPG. De LPG installatie is helaas (nog) niet al te betrouwbaar. De gastoevoer valt meer dan eens zo maar uit, met name bij bv. uitrijden naar een stoplicht, de motor valt dan stil en kan alleen nog maar gestart worden op benzine. Ook onder het rijden treedt dit euvel soms op. LPG is nieuw voor mij, ik vermoed een elektrisch probleem. Wie helpt mij op weg?

Amazon Combi 1969, P 1800 1964, Moto Guzzi V700 1970, Constructam Coral I 1971.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-12-2009 11:08 #93955 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic LPG probleem
<p>ik denk eerder aan een vacuum probleem , op bepaalde momenten te weinig onderdruk in het inlaat traject om voldoende gas aan te trekken.</p><p>waarschijnlijk ergens valse lucht via 1 spruitstukpakking , 2 carburateur-voetpakking , 3 pakking tussen carburateur en gasmengstuk , 4 gasklepas speling en hierlangs valse lucht , e.e.a. al dan niet i.c.m. een slechte verdamper.</p>

• Ronald Menges
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
13-12-2009 11:40 #93954 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic LPG probleem
<p>Beste Henry,</p><p>Mij lijkt het wel degelijk een elektrisch probleem. Er zit een relais in de installatie, die er voor zorgt dat wanneer de motor afslaat, het gas na tien seconden wordt afgesloten. Ook als het contact wordt afgezet sluit een gasklep op de tank. Het eerstgenoemde relais krijgt zijn stroom vaak via het eerste zekeringetje in het zekeringkastje. Dit is voor veel dingen een bron van storing. (zie topics) Ook kan het relais zelf aan vervanging toe zijn, waardoor o.i.v. warmte het soms weigert. Ik zou dus eerst kijken wekl relais "tikt" als je het contact aanzet, kijken waar die zijn + stroom vandaan krijgt. Die zekering opschuren/vervangen en als dat niet helpt het relais vervangen.
Groet, Ronald</p>

• Marcel van Soest
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
13-12-2009 17:19 #93953 door Marcel van Soest
Beantwoord door Marcel van Soest in topic LPG probleem
ik zou eens kijken of je radiateur genoeg water heeft, lijkt op bevriezing

• Joost Buiting (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-12-2009 20:51 #93952 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic LPG probleem
<p>Wat je snel kan doen is om even een 2 draden paralel aan de gasafsluiter maken en naar binnen brengen</p><p>en daar een klein lampje aan maken, als de storing weer voorkomt en het lampje is op dat moment gewoon blijven branden dan is er waarschijnlijk geen electrische storing (als de motor afgeslagen is dan gaat na een paar sec.</p><p>het lampje wel uit)</p>

• 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-12-2009 22:11 #93951 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic LPG probleem
<p>Heb je zo'n luchtfilterhuis met een aanvoerslang die recht naar voor tot achter je gril zit? buig deze eens naar binnen (motorcompartiment), of haal 'm er gerust helmaal af, zodat de rijwind er niet direct in blaast! LPG kan hier gevoelig voor zijn! </p>

Groet, Hans

• Henry van Leusden
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
14-12-2009 09:04 #93950 door Henry van Leusden
Beantwoord door Henry van Leusden in topic LPG probleem
Bedankt voor alle tips. Ik ga er mee aan de slag. Deze week helaas weinig tijd maar ik laat het resultaat zeker nog weten.

Amazon Combi 1969, P 1800 1964, Moto Guzzi V700 1970, Constructam Coral I 1971.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD