Nieuwe boutjes voor het vastzetten van benzinevlotter P1800S
- Peter Rumen
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
14-12-2009 01:38 #49326
door Peter Rumen
Mijn Volvo rolt, die van jou ook?
Nieuwe boutjes voor het vastzetten van benzinevlotter P1800S is gemaakt door Peter Rumen
<p>Hallo Volvo monteurs,</p><p>Ik heb mijn inwendig verroeste benzinetank ontroest met Fedox en daarna gesealt met Tapox. Vervolgens de bovenzijde weer mooi in zwart hoogglans gespoten. Het ziet er weer uit als nieuw. Alleen mijn nieuw aangeschafte vlotter werd door Martens Autoparts uit Deurne geleverd zonder nieuwe boutjes en waren ook niet leverbaar. Mijn oude boutjes (6x) met kruiskop zijn niet meer al te best, zowel draad als kop. Ben bang dat na montage de pakking gaat lekken. Dit had ik namenlijk bij de oude defecte vlotter ook al en "das nie fijn". Heb op diverse plaatsen gezocht naar boutjes maar tot heden nog geen succes. Navraag bij de Volvo dealer in Weert leverde als tip op om bij Britisch Leyland of bij MCB in Eindhoven te informeren. Het gaat om zogenaamde UNC (groffe draad) of om UNF (fijne draad) boutjes. De tip om er M4 draad in te tappen wil ik bewaren als laatste optie. Zijn er ook ander Volvo types waar zo'n zelfde vlotter in zit....zodat ik daar misschien boutjes kan regelen? Wie weet de juiste maatvoering van deze boutjes en heeft hier ervaring mee?</p><p>Peter Rumen</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-12-2009 09:01 #93963
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Nieuwe boutjes voor het vastzetten van benzinevlotter P1800S
<p>Peter,</p><p> </p><p>Volgens mij moet dit het bewuste boutje zijn:</p><p><table cellspacing="0" cellpadding="0" width="98%" border="0"> <tbody> <tr> <td width="60"><strong>nummer </strong></td> <td width="1"> </td> <td><strong>omschrijving </strong></td> <td align="right" width="100"> <div align="center"><strong>prijs</strong></div> </td> <td align="right" width="40"><strong> </strong></td> <td width="40"> </td> </tr> <tr> <td height="20">950010 </td> <td> </td> <td>SCHROEF NR8 UNCx10 </td> <td align="right">0.16 <small>euro</small> </td> </tr> </tbody></table></p><p> </p><p>gewoon leverbaar via het VOD</p>
- Rudolf Kleyn
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-12-2009 10:20 #93962
door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic Nieuwe boutjes voor het vastzetten van benzinevlotter P1800S
<p>En anders gewoon naar de betere gereedschappenzaak/ijzerwarenhandel. Die hebben dit soort boutjes gewoon in hun assortiment, is mijn ervaring. Als je de oude meeneemt kunnen ze de draad ook terugvinden. Maar met de gegevens van het VOD lijstje kun je daar ook terecht.
PS: niets is natuurlijk simpeler dan ze gewoon via internet bij het VOD te bestellen</p><p> </p>
PS: niets is natuurlijk simpeler dan ze gewoon via internet bij het VOD te bestellen</p><p> </p>
- Peter Rumen
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
15-12-2009 00:26 #93961
door Peter Rumen
Beantwoord door Peter Rumen in topic Nieuwe boutjes voor het vastzetten van benzinevlotter P1800S
<p>Heren, beide bedankt voor de snelle reactie. Volgende keer toch maar eerst het VOD raadplegen. Hallo Han, we zien ons volgend voorjaar misschien wel weer bij b.v. de bloesemtocht op 24 april? Wens jullie alvast fijne feestdagen en een gezond 2010 met veel oldtimer plezier.</p>