LPG probleem, vervolg

• Henry van Leusden
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
23-01-2010 16:58 #49267 door Henry van Leusden
LPG probleem, vervolg is gemaakt door Henry van Leusden
Vandaag eindelijk weer tijd om door te gaan waar we op 12 december gebleven waren. Helaas zijn we er nog niet uit. Nog steeds valt de motor 'dood' na even, denk aan 1 a 2 minuten, op LPG gelopen te hebben. We vermoeden een elektrisch probleem: zodra de motor stil valt, geeft meting bij de gasafsluiter onder de motorkap, 0,0 volt aan. Krijgen we de motor weer aan de praat, dan meten we weer een volt of 12 totdat de motor stil valt enz. Voordeel van dit probleem is wel dat we de werking van de LPG installatie al aardig door beginnen te krijgen, met name na alle tips na 12 december. Nu de oplossing nog. Een defect veilgheidsrelais wellicht? Komt het verschijnsel iemand bekend voor? Dries wellicht?( ooit had zijn schoonmoeder eenmin of meer vergelijkbaar probleem......)

Amazon Combi 1969, P 1800 1964, Moto Guzzi V700 1970, Constructam Coral I 1971.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mark Murre (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-01-2010 20:49 #94314 door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic LPG probleem, vervolg
<p>Beste Henry,lijkt op een puls probleempje,kijk eens naar het forumonderwerp van Ren&eacute;?</p><p><strong>gas probleem ama combi '66
</strong><em>Ren&eacute; Minnebo! schreef op 02-06-2009 21:45</em>
</p>

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-01-2010 23:21 #94313 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic LPG probleem, vervolg
<p>Mijn probleem was dat ik niet helemaal wist hoe het start proces op gas verliep bij een amazon. Ik was een opel admiral gewmend. Een amazon heeft een veiligheids relais die tussen de 5 en de 7 sec gas laat stromen. dus toen ik voor de eerste keer het contact aan zetten hoorde ik gas stromen en ik dacht, da's niet goed maar dat hoorde zo. Verder had de auto een hele poos stilgestaan, dus gewoon ff doorstarten en het ging steeds beter. En zelfs met die kou en meer dan een week de auto niet gebruikt te hebben is het starten en lopen.</p><p> </p><p>Henry,</p><p> </p><p>Dat je gasafsluiter 0,0 volt aangeeft als de motor uitvalt is logisch anders zou er gas blijven stromen. Een amazon heeft tijdens het starten een spannings terugval in het contact slot vandaar dat veiligheidsrelais, die geeft gedurende een X-aantal seconden gas naar de inlaat als je contact maakt. Als je wacht hoor je vanzelf dat dit stopt. Start je de motor dan krijgt het relais zijn spanning van de starmotor en als de motor draait en je laat jet contacsleutel los dan komt de spanning die het relais nodig heeft weer via het contactslot. </p><p> </p><p>Zo werkt het grofweg maar ik kan iets over het hoofd hebben gezien.</p>

• Thomas Kuipers
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
26-01-2010 21:09 #94312 door Thomas Kuipers
Beantwoord door Thomas Kuipers in topic LPG probleem, vervolg
Hallo Henry, ik weet niet of je probleem al is opgelost.Als ervaren lpg-rijder probeer ik ook mee te denken. Een vraag: Als de motor na 1 a 2 minuten doodvalt, is dat dan abrupt of zakt ie weg? Is het abrupt, dan denk ik aan een electrische afsluiter die om een of andere reden het gas afsluit; zakt ie weg, dan denk ik richting verdamper. Ooit is bij mij een verdamper ingebouwd en had men de koelwatertoevoer naar de verdamper via de kachel laten gaan. Kachel niet aan, dan ook na enkele kilometers geen LPG meer. Kachelkraan open en je had geen last.mvg, Thomas

• Henry van Leusden
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-04-2010 19:23 #94311 door Henry van Leusden
Beantwoord door Henry van Leusden in topic LPG probleem, vervolg
Eindelijk opgelost. Het was inderdaad een pulsprobleem, uiteindelijk geconstateerd door een LPG-station. Alles loopt nu weer super !

Amazon Combi 1969, P 1800 1964, Moto Guzzi V700 1970, Constructam Coral I 1971.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD