nog maar eens een LPG probleem van een Amazone

• Jeroen Brandts (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2010 18:13 #49224 door Jeroen Brandts (GAST)
nog maar eens een LPG probleem van een Amazone is gemaakt door Jeroen Brandts (GAST)
<p>Beste forumleden,</p><p>Mijn probleem is dat mijn auto er op onvoorpelbare momenten mee stopt als ik op lpg rijdt. De ene keer kan ik een paar honderd kilometer rijden, dan begint' ie in te houden en te stotteren en moet ik hem snel overzetten op benzine... Dat gaat prima en als ik hem na een kilometer of 15 weer op gas overzet gaat het de ene keer goed, en de andere keer stopt'ie er weer mee na 15 tot 20 km.. Dan maar weer op benzine verder om de volgende dag opnieuw te proberen en dan rijdt ie weer tijden prima op gas...</p><p>Rara wat is dit?</p><p>Hoop dat jullie me van goed advies kunnen voorzien.</p><p> </p><p>groetjes Jeroen</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Bezoeker
  • Bezoeker
13-02-2010 19:24 #94606 door
<p>Ik zit te denken aan een bevroren verdamper. Op het moment dat de auto er mee stopt, kijk dan eens onder de motorkap, hoe ziet de verdamper eruit?</p><p> </p><p>vr.gr. JanDirk</p>

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-02-2010 21:03 #94605 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic nog maar eens een LPG probleem van een Amazone
<p>de verdamper moet goed warm worden door het koelvloeistof circuit , dus voldoende koelvloeistof , geen lucht in het systeem ,</p><p>goed ontluchten en een goede thermostaat , ga er vanuit dat de koelwater-temperatuurmeter een afwijking kan hebben waardoor je dus kan worden misleid , bij een defecte thermostaat kan het zijn dat in de wintermaanden het koelwater te koud blijft en je verdamper bevriest , bij warme motor moet het koelwater zeg 80 graden zijn , voel maar eens aan de koelslangen naar de verdamper bij warme motor , je kan dan wel een schatting maken of dat zo is.</p>

• Ronald Menges
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
13-02-2010 21:51 #94604 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic nog maar eens een LPG probleem van een Amazone
Als de auto ermee stopt, direct eens onder de motorkap kijken. Ik denk dat de verdamper helemaal wit met ijs is. Bij mij werd er zelfs gas in het koelsysteem geblazen, waardoor het leek of ik een lekke koppakking had. Verdamper vervangen, probleem over!

• jo jo (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
13-02-2010 22:36 #94603 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic nog maar eens een LPG probleem van een Amazone
Hoeft niet direkt de verdamper te zijn , te laag koelvloeistofnivo kan deze problemen ook veroorzaken.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-02-2010 23:58 #94602 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic nog maar eens een LPG probleem van een Amazone
<p>Jo Jo</p><p> </p><p>Ronald geeft 2 mogelijke problemen aan:</p><p> </p><p>1 verdamper bedekt met ijs is een te laag koelvloeistof nivo</p><p>2 LPG in je koelvloeistof is een kapot membraam en dan moet je de verdamper uitwisslen voor een nieuwe</p>

• Ronald Menges
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
14-02-2010 21:24 #94601 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic nog maar eens een LPG probleem van een Amazone
Nog even terugkomen op de reactie van Ren&eacute;: Het membraam was nog wel goed, maar de rubber o-ringen niet. Als ik met de caravan reed en hij dus in de zomer erg warm werd, dan gooide hij koelvloeistof uit de overloop met het gevolg dat de verdamper te weinig koelvloeistof kreeg, met als gevolg het niet goed afsluiten van de o-ringen, waardoor er gas in de koelvloeistof kwam en de verdamper wit uitsloeg. Doordat hij het alleen in extreme omstandigheden <strong>soms </strong>deed, dacht ik eerst aan een lekke koppakking. Die heb ik tot twee keer toe vervangen. (en dat is best een rot werk) Pas op het laatste kampeerweekend deed hij het opnieuw en zag ik de wit uitgeslagen verdamper en toen viel het kwartje Ter lering ende vermaak!

• jo jo (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
15-02-2010 23:24 #94600 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic nog maar eens een LPG probleem van een Amazone
<p>At Ren&eacute; ,</p><p><em>"Ronald Menges schreef op 13-02-2010 21:51</em>
Als de auto ermee stopt, direct eens onder de motorkap kijken. Ik denk dat de verdamper helemaal wit met ijs is. Bij mij werd er zelfs gas in het koelsysteem geblazen, waardoor het leek of ik een lekke koppakking had. Verdamper vervangen, probleem over! "</p><p> </p><p>Waar lees jij wat over het nivo? (wel in jou reaktie)</p><p>Conclusie 1 is niet altijd juist.</p><p>1 verdamper bedekt met ijs is een te laag koelvloeistof nivo</p><p>Kan ook zijn dat je gewoon teveel gas gebruikt (te kleine verdamper voor de motor) (komt meer voor bij motoren met grotere inhoud dan amazon)</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD