LPG mengstuk weber DGV en DGAS (outlaw)

  • Meindert Solkesz (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
20-02-2010 13:22 #49213 door Meindert Solkesz (GAST)
LPG mengstuk weber DGV en DGAS (outlaw) is gemaakt door Meindert Solkesz (GAST)
Ik ben in het bezit van de weber 32/36mm DGV en de 38/38mm DGAS carburateur. Nu wil ik die graag op mijn amazon bouwen en ben daarbij op zoek naar een geschikt lpg mengstuk. Ik heb gezien dat tinustechniek en volvoklassiekers een mengstuk aanbieden voor 125euro. www.volvoklassiekerswebshop.nl/index.php...&products_id=980Hier wordt gezegd dat deze geschikt is voor zowel de DGV als de DGAS, terwijl deze beide carburateurs aanzienlijk verschillende venturi's hebben (32/36mm en 38/38mm). Ik heb begrepen dat de mengstukken venturi's van 27 mm hebben. Aangezien ik deze mengstukken aan de dure kant vind heb ik ook iemand gevonden die een mengstuk met 28/28mm of 26/28 mm venturi's kan leveren voor maar 40 euro. Mijn vraag is nu of iemand ervaring heeft met mengstukken op zowel de DGV als de DGAS carburateur, of advies daarover kan geven. Ik heb begrepen dat kleinere LPG venturi's een hoger vacuum in het lpg circuit veroorzaken, en dus makkelijker af te stellen zijn, maar tegelijkertijd ook de totale inlaat luchtstroom belemmeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-02-2010 14:30 #94645 door Ruud Terwiel (GAST)
Beantwoord door Ruud Terwiel (GAST) in topic LPG mengstuk weber DGV en DGAS (outlaw)
<p>Dag Meindert</p><p> </p><p>Ik heb alleen ervaring met de outlaw carburateur en een gasmengstuk die ik gekocht heb bij Tinustechniek.</p><p>Dit bevalt me heel erg goed bevalt. Veel vermogen op benzine &eacute;n op gas. Daarnaast geen problemen meer met naaldslijtage. Ik heb de indruk dat ik meer vermogen heb met de weber dan met de dubbele su's. De gasmengstukken die je dus koopt bij Volvoklassiekers of Tinustechniek hebben zich al bewezen. Maar je kan natuurlijk ook kijken wat de goedkopere versie doet.</p><p>Ruud</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-02-2010 15:26 #94644 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic LPG mengstuk weber DGV en DGAS (outlaw)
<p>zoals je zelf eigenlijk al aangeeft blijft het een compromis tussen goed lopen op lpg en goed lopen op benzine.</p><p>hoe meer het inlaat traject wordt "bedekt" door een gasstuk hoe rotter hij op benzine gaat lopen , het gehele mengsel wordt negatief beinvloed hierdoor.</p><p>aan de andere kant creeer je wel veel onderdruk , dus goede lpg voorwaarden.</p><p>het gasstuk van tinustechniek voor de outlaw bedekt niet het inlaat traject , de doorlaat is even groot als die van de weber outlaw</p><p>echter centraal in het midden is de verstuiver geplaatst , dus ook dat beeinvloed de luchtstroom negatief.</p><p>het mengstuk van Dries is er een met ronde gas ringen , dus meer afsluiting van het oppervlak -lucht inlaat.</p><p>e.e.a. zal afhangen van gebruik en voorkeur.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Meindert Solkesz (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
21-02-2010 14:58 #94643 door Meindert Solkesz (GAST)
Beantwoord door Meindert Solkesz (GAST) in topic LPG mengstuk weber DGV en DGAS (outlaw)
Bedankt voor de reacties! Ik zal eens contact opnemen met tinustechniek of hij zijn mengstuk ook los wil leveren. Weet er iemand eigenlijk wat de jet setting van de DGAS is als deze in zo'n kit gekocht wordt (ik zet hem zelf op een standaard B18B)? De carb die ik heb weten te bemachtigen komt van een Ford 3.0 v6, ik heb hem nog niet uitgeprobeerd, maar ik verwacht niet dat het goed zal lopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-05-2011 14:32 #102665 door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic LPG mengstuk weber DGV en DGAS (outlaw)
Ik zit met de zelfde vraag: ik kan aan een 38 DGMS komen, maar die komt uit een set voor een ander type auto. Het inlaatspruitstuk heb ik zelf al dus dat is geen probleem. Kan ik deze zomaar op mijn B20 gebruiken of heb ik andere sproeiers nodig? Als ik andere sproeiers nodig heb, weet iemand dan welke en waar ik deze kan krijgen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-05-2011 22:34 #102674 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic LPG mengstuk weber DGV en DGAS (outlaw)
voor wat de sproeiers betreft , dat moet worden berekend/uitgetest op de testbank met de nodige apparatuur.
het zou stom toeval zijn als dat in 1 keer gaat lopen.
zelf heb ik 2 maal dellorto dhla40 van een alfa romeo 75 , maar wel een 2 liter!!
dan zit je met de sproeiers in de richting en goed met de venturi"s
als je een carburateur van een v6/3ltr hebt verwacht ik niet dat de sproeiers goed zijn.
de webers , outlaws e.d in de handel zijn al uitgetest op de b18/20 , deze worden geleverd met sproeiers waar een b18/20 op loopt en dan hangt het e.e.a. ook af van het uitlaatsysteem , nokkenas , luchtfilter e.d.
als je vervolgens een gasmengstuk monteerd die de luchtstroom/venturi met 50% afsluit krijg je een forse verrijking op benzine , dat zou betekenen dat er weer kleinere sproeiers gemonteerd moeten worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.