lekkende stromberg op B20

  • luuk verburgh (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
22-02-2010 22:28 #49200 door luuk verburgh (GAST)
lekkende stromberg op B20 is gemaakt door luuk verburgh (GAST)
<p>Hallo, aangezien we het geld nodig hadden (voor een mooie parketvloer) is inmiddels mijn amazon verkocht en heb ik voorlopig een goedkopere volvo 144 terug gekocht. Klassieker gevoel raak je immers nooit kwijt.. NU moet ik zeggen dat dit een erg goede auto is en dat die super rijdt. Alleen een klein dingetje: de carb. (stromberg) lekt een beetje. Best wel eng omdat de druppels vallen en ook nog eens op de uitlaat. Lijkt of de auto het alleen doet met koude motor of als die stil staat. </p><p>Nu kan ik voor 30 euro een andere stromberg kopen, mijn garage zegt dat het een versleten gasbuisje (?) kan zijn in de carb. of wellicht een pakking. benzine druppelt onder uit de carb. vandaan. Ik dacht eerst een pakking. Misschien toch handiger om voor 30 euro van het gezeur af te zijn of kan het iets kleins zijn? ps het is een B20 motor. </p>

groeten van mij en mijn volvo ('s)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-02-2010 22:45 #94701 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic lekkende stromberg op B20
<p>Luuk, lijkt op een lekkende O-ring.</p><p>Onder uit het vlotterkamer huis steekt een messing pijp. Hierop zit een O-ring die waarschjnljk versleten is.</p><p>Vervangen is betrekkelijk eenvoudig.</p><p>Carburateur demonteren</p><p>Vlotterkamer verwijderen</p><p>Vervolgens kun je deze o-ring vervangen</p><p> </p><p>Let op dat je een olie en bezine bestendige O-ring koopt (Viton, maat = 15,88x2,62)</p><p>O.a. te koop bij de diverse Volvo leveranciers en de betere kogellagerhandel op de hoek van de straat</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marc van der Marek (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
22-02-2010 23:04 #94700 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic lekkende stromberg op B20
<p>Volgens mij hebben de meeste Strombergs in 140's al geen verstelbare sproeier meer en is die ruimte simpelweg opgevuld door een plastic plug met O ring. Die misschien wel dezelfde maat heeft maar dat zou je na moeten kijken.</p><p>Plug kan eruit zonder de vlotterkamer los te halen maar hij is ws. al zo broos dat er ergens een stuk afbreekt. Misschien kan je wel een nieuwe plug en O ring in &eacute;&eacute;n keer ergens vinden.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-02-2010 20:29 #94699 door Joan Tacx
Beantwoord door Joan Tacx in topic lekkende stromberg op B20
Het kan misschien ook nog zijn dat de vlotterklep niet goed sluit.
Hierdoor loopt de vlotterkamer over.

Deze klepjes zitten in de Carburateur maar zijn eenvoudig te vervangen.
je hebt wel wat extra onderdeeltjes nodig als pakkingen.
Wie weet
Joan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-02-2010 21:05 #94698 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic lekkende stromberg op B20
Bedoelde o ringen zijn niet gelijk aan elkaar.Je kunt toch zien of het uit de vlotterkamer komt.Dan zit de lek een stuk hoger.Wel meteen iets aan doen.Ik heb er meer zien branden met deze oorzaak.Dan wordt het nog een dure parketvloer!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-02-2010 21:39 #94697 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic lekkende stromberg op B20
<p>hallo Luuk,,</p><p>begrijp ik goed dat dit je 3e volvo is in 2 maanden?? eh , de eerste had een tik in het blok , de 2e zag er niet uit maar liep goed , ingeruild op een parketvloer en nu een met een lekke stromberg , dat wordt nog leuk ..</p><p>enfin , die 30 euro kun je beter investeren in een revisiesetje , dan vervang je de afsluiter , de o ring , vlotterbakpakking ,dan heb je volgens mij alles vervangen wat het lekken/overstromen kan veroorzaken.</p><p>30 euro voor een oude stromberg lijkt niet veel maar ik heb ook nog een bak met deze ouwe meuk leggen , lekken altijd , vrijwel altijd versleten. al is het alleen maar van een lpg verleden/niet gebruiken waardoor uitgedroogde o ring , pakkingen</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-02-2010 21:55 #94696 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic lekkende stromberg op B20

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-02-2010 21:59 #94695 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic lekkende stromberg op B20
<p>ik hoop dat nordicar hier geen probleem van maakt i.v.m.de foto.</p><p>boven het membraam de afsluiter , als deze defect is stroomt de carburateur over.</p><p>met deze set kun je in principe je carburateur weer goed krijgen , alle slijtdelen zijn inbegrepen , succes Luuk.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • luuk verburgh (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
24-02-2010 19:30 #94694 door luuk verburgh (GAST)
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic lekkende stromberg op B20
<p>HI Rene, klopt . ik wissel sneller van auto dan schoenen. Alleen het verschil is dat ik met deze auto wel dagelijks met een gerust hart over de rijksweg kan in de file. In de prijsklasse waar ik mijn auto's in koop, kan je niet altijd veel verwachten. Een Amazon is dan zeker meestal ongeschikt voor dat doel (alleen dus in mijn prijsklasse voor de volledigheid). </p><p>Deze 144 is verder helemaal goed,zelfs de automaat, alleen er druppelt dus af en toe wat benzine uit de Stromberg. Ik dank iedereen die gereageerd heeft en zal voorlopig jullie niet vermoeien met een weer een andere auto. Ik verwacht dat ik met deze auto voorlopig kan blijven rijden zonder hoge kosten. APK kan hooguit roet in het eten gooien, maar aangezien die maar 7.000km heeft gereden sinds de vorige apk verwacht ik niet veel problemen. Jammer van de kleur, maar het heeft ook wel wat (knal oranje!).</p><p> </p><p>Rene nogmaals bedankt voor je hulp. met vriendelijke groeten, Luke</p>

groeten van mij en mijn volvo ('s)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-02-2010 20:04 #94693 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic lekkende stromberg op B20
<p>hallo Luuk,,</p><p>dit is niet vermoeiend hoor ,,dit is humor.</p><p>heb je niet wat fotos van je auto??amazon ingeruild voor een parketvloer , hoe verzin je het.</p><p>ik hoop alleen voor je dat je vrouw geen nieuw bankstel wilt.</p><p>ik kijk uit naar auto nr 4 , groetjes Rene.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.