SU HS6 schutbordzijde geeft problemen
- B.C.M. Voorn (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
23-02-2010 20:11 #49197
door B.C.M. Voorn (GAST)
SU HS6 schutbordzijde geeft problemen is gemaakt door B.C.M. Voorn (GAST)
<p>Lezers,</p><p>Even de intro: B18B blok, met dubbele HS6. Tijd terug ontstond er een probleem; tijdens het rijden hoorde ik in toenemende mate het blok aan de schutbordzijde een hard klapperend geluid maken, voornamelijk bij het verhogen van toerental ofwel gas geven. Nadere inspectie (kop verwijderd en bekeken, kleppen nagekeken opnieuw ingeslepen en gesteld, spruitstuk nagekeken) alles er weer op en: zelfde probleem en bij beter luisteren bleek het bij een van de twee SU's vandaan te komen, aan de schutbordzijde. Overigens loopt de motor onrustig en nogal hoog stationair en is er gecontroleerd op valse lucht met remmenreiniger.</p><p>Iemand suggesties?</p><p>Bij voorbaat dank. </p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joan Tacx
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
23-02-2010 20:26 #94709
door Joan Tacx
Beantwoord door Joan Tacx in topic SU HS6 schutbordzijde geeft problemen
Hallo,
Moeilijk en voor mij onbekend probleem maar,
Ik heb dezelfde configuratie ook B18B met dubbele SU.
Ik denk aan een aantal zaken.
- Zit de gasklep (koperen plaat) nog wel goed vast en op zijn plaats.
Misschien zijn de schroefjes los getrild.
- Staan beide SU's nog wel synchroon, misschien is de gasklep as verschoven ten opzichte
van de andere SU (verklaart onrustig lopen)
- misschien een fout in de ontsteking, waardoor backfire ontstaat in de SU ?
Het zijn wat suggesties
Maar wie weet heb je er wat aan.
Suc6
Joan
Moeilijk en voor mij onbekend probleem maar,
Ik heb dezelfde configuratie ook B18B met dubbele SU.
Ik denk aan een aantal zaken.
- Zit de gasklep (koperen plaat) nog wel goed vast en op zijn plaats.
Misschien zijn de schroefjes los getrild.
- Staan beide SU's nog wel synchroon, misschien is de gasklep as verschoven ten opzichte
van de andere SU (verklaart onrustig lopen)
- misschien een fout in de ontsteking, waardoor backfire ontstaat in de SU ?
Het zijn wat suggesties
Maar wie weet heb je er wat aan.
Suc6
Joan
- B.C.M. Voorn (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
23-02-2010 20:30 #94708
door B.C.M. Voorn (GAST)
Beantwoord door B.C.M. Voorn (GAST) in topic SU HS6 schutbordzijde geeft problemen
<p>Suggesties zijn zeer zeker welkom en worden gewaardeerd! De naalden zijn niet krom en de SU's lijken synchroon te staan. Zelf had ik als vermoeden ook al de gasklep, veel meer vastgeschroefde bewegende delen zijn er niet in de SU... Die ga ik zeker morgen eens inspecteren.</p><p> </p>
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-02-2010 21:00 #94707
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic SU HS6 schutbordzijde geeft problemen
Het lijkt er op dat de zuiger van de achterste carburateur niet goed meekomt.Loopt misschien aan .Schoonmaken.Demperolie in orde.Te dik?Gaatje verstopt.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-02-2010 23:34 #94706
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic SU HS6 schutbordzijde geeft problemen
<p>ik heb een keer een gescheurd spruitstuk gehad wat ook dit geluid gaf , scheur was nauwelijks met het blote oog te zien en kan ook aan de onderkant zitten ., kom je dus niet bij met remmenreiniger.</p><p>ik heb het dus over het inlaattraject dat gescheurd kan zijn.</p>
- Ronald Sluijter (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
28-02-2010 12:25 #94705
door Ronald Sluijter (GAST)
Beantwoord door Ronald Sluijter (GAST) in topic SU HS6 schutbordzijde geeft problemen
<p><span style="FONT-FAMILY: Arial; FONT-SIZE: 9pt">heeft iemand al gedacht aan een versleten nokkenas??<o:p></o:p></span></p><p><span style="FONT-FAMILY: Arial; FONT-SIZE: 9pt">heb ik ook gehad begint met klapperen dan vermogen verlies met nog harder klapperen.<o:p></o:p></span></p><p><span style="FONT-FAMILY: Arial; FONT-SIZE: 9pt">ik dacht dat het aan mijn kleppen lag maar na het verwijderen van de kop zag alles er goed uit dus zijn we verder gaan zoeken.<o:p></o:p></span></p><p><span style="FONT-FAMILY: Arial; FONT-SIZE: 9pt">was de uitlaat nok van de 3de cilinder bijna helemaal weg .<o:p></o:p></span></p><p><span style="FONT-FAMILY: Arial; FONT-SIZE: 9pt">dus kwamen de uitlaat gassen door de carb naar buiten.<o:p></o:p></span></p><p><span style="FONT-FAMILY: Arial; FONT-SIZE: 9pt">hoe meer toeren hoe groter de klappen hoop dat je hier iets aan heb .<o:p></o:p></span></p><p><p> </p><p> </p></p>