vragen expansietankje benzinetank 1800E USA?

Lees meer
10-03-2010 17:35 #49166 door Eric Dietz
hallo mensen,

ik heb sinds kort een USA versie van de 1800E. Nu ruik ik af en toe een benzinelucht in de auto. Net even in en rond de auto gekeken en het onderdelenboek en wat me opviel was dat ik achter wel nog dat kleine expansietankje heb (bij de tankvulopening) inclusief allerlei slangen maar aan de voorkant het koolstoffilter achter de grill niet meer. In het onderdelenboek zie ik dat er een slang vanaf het expansievat naar de koolstoffilter gaat. Als ik dus een half systeem heb is het goed mogelijk dat die slang dus ergens ophoudt en niet afgedicht is. Wat dus de benzinelucht kan verklaren. Maar hoe en waar loopt die slang? Binnen of buiten? En kan ik dat tankje met bijbehorende slangen zonder problemen verwijderen?

groet,

eric

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-03-2010 18:49 #94899 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic vragen expansietankje benzinetank 1800E USA?
Net als jij op zoek naar de oorzaak van de benzinegeur heb ik heel die boel eruit gehaald en de ontluchting weggewerkt achter de benzine vuldop. Het zou kunnen dat er benzine lekt als je de tank tot de hals toe volgooit en hem dan in de brandende zon zet, maar ik heb er geen last mee gehad.
De oorzaak van de benzinelucht was in mijn geval de pakking van de tankzender. Die bleek lek waardoor er bij een volle tank benzine in de koffer kwam te staan. Siliconenpakking heeft dat opgelost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-03-2010 19:53 #94898 door Eric Dietz
Beantwoord door Eric Dietz in topic vragen expansietankje benzinetank 1800E USA?
Hallo Bernhard,jij weet dan waarschijnlijk wel hoe de leiding loopt. De pakking ga ik ook even checken. Groet. Eric

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-03-2010 21:48 #94897 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic vragen expansietankje benzinetank 1800E USA?
<p>Er loopt een rubberslang vanaf de tank naar het koolst.filter achter de grille. En vanaf het koolfilter loopt er een slangetje naar het luchtfilterhuis. De 1e mag je niet afdichten want hij dient tevens als be/ontluchting van de tank. Of je moet het oplossen zoals Bernard aanraad. Ik heb de slang achter de grille laten zitten en over het uiteinde een gaasje geklemt zodat er geen vuil in kan komen. Nooit last van een benzinelucht gehad daardoor. Wel ook eenmaal door de al genoemde (kurk) pakking, overigens nog nieuw te koop bij het VOD. Let wel op dat je de kleine koperen schroefjes niet kwijtraakt waarmee de vlotter in de tank geschroeft zit.,die kan je nergens meer krijgen. Ik zou gelijk alle benzine slangen en slangenklemmen vervangen door goed kwaliteits spul. Dat kan een hoop ellende voorkomen. Vooral die van de injectoren zelf zijn er vaak beroerd aan toe. </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-03-2010 19:02 #94896 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic vragen expansietankje benzinetank 1800E USA?
Ik heb net nog even in de koffer gekeken want het is alweer even geleden. Als je achter de auto staat zit er rechtsbovenin een pijpje met een slang. Dit is de tankontluchting volgens mij. Ik heb een boutje achter de vulklep hol gemaakt en dit slangetje erop aangesloten. Zo heeft de tank ontluchting.
Dan vertrekt er van het tankje een slang naar voren. Deze gaat door een doorvoer in de bodem links boven de tank. Deze kan dan weg. Verder gaat er nog een dikkere slang van de linkerkant van de tank naar de vulpijp. Deze blijft gewoon zitten. Aan de vulpijp zat nog een slangetje naar het expansietankje. Deze heb ik middels een T-stukje verbonden met de ontluchting. Achteraf was dit niet nodig, maar goed, alles werkt.
Vergeet als je begint ook de slangetjes bij de pomp onder de auto niet. Deze worden vaak vergeten en zien nogal af.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-03-2010 10:16 #94895 door Eric Dietz
Beantwoord door Eric Dietz in topic vragen expansietankje benzinetank 1800E USA?
He Bernard,

bedankt voor de uitleg. ik ga morgen alles eens even bekijken. Ben benieuwd hoe het bij mij zit en hopelijk is het de oorzaak van de benzinelucht want dan kan ik het oplossen.

Ik neem aan dat je bij de laatste zin het over vervangen van de slangen bij de pomp hebt en niet weghalen. klopt dat? Of zitten daar ook nog slangetjes die weg kunnen?

groet,

eric

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-03-2010 13:38 #94894 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic vragen expansietankje benzinetank 1800E USA?
Bij de pomp slechts vervangen. Niks weghalen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.