Vervangen voorpijp uitlaat 145 B20F

• Jan Dragt
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
09-04-2010 19:26 #49104 door Jan Dragt
Vervangen voorpijp uitlaat 145 B20F is gemaakt door Jan Dragt
<p>Ik heb een 145 (1973) met een B20F motorblok, en kan maar niet een goede methode vinden om de 3 moeren los te maken waarmee de voorpijp op het uitlaatspuitstuk vastzit. Ik kan er zowel van boven als van onderen niet bijkomen.</p><p>Aan de uitlaatzijde van de motor bevindt zich naast het grote inlaatspruitstuk ook nog eens het oliereservoir van de stuurbekrachtiging, de stuurbekrachtigingspomp, een filter van de airco en de dynamo. Moet ik nu echt al deze onderdelen demonteren, of is er handiger methode?</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-04-2010 19:31 #95200 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Vervangen voorpijp uitlaat 145 B20F
Fijn h&eacute;, al die extra's aan een auto! Je zou er van onderaf bij moeten kunnen. Misschien met een cardan-dopsleutel en een verlengstuk. Het is wel pielen, dat klopt.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• Jan Dragt
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
13-04-2010 09:09 #95199 door Jan Dragt
Beantwoord door Jan Dragt in topic Vervangen voorpijp uitlaat 145 B20F
<p>Heb het intussen ook met een cardan-dopsleutel van onderaf geprobeerd, helaas..... Ik kan niet voldoende kracht overbrengen op de dop. De moeren blijven onwrikbaar vast zitten. Aangezien de voorpijp nog wel 2 seizoenen mee zou moeten kunnen gaan, heb ik de haakseslijper gepakt en de zaak dusdanig ingekort dat mijn Simons uitlaat, exclusief de voorpijp, er perfect onder past.</p><p>Overigens, wat rijdt die B20F fijn met zo'n nieuwe Simons uitlaat er onder! </p><p> </p><p> </p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD