overlopende carburateur (stromberg, 175 CD)

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-05-2010 09:25 #49022 door
<p>Beste mensen,</p><p>Ik heb al de andere onderwerpen in het forum gecontroleerd op mijn probleem, maar de oplossing niet gevonden. Ik heb een 164 met een b30a, met dubbele stromberg. De achterste (met de choke-unit) lekt als een mandje. Hij loopt over door een gaatje schuin boven de luchtinlaat en zet m'n hele luchtfilter vol benzine. </p><p>Ik dacht zelf dat de vlotternaald (ventiel) het probleem zou zijn: sluit niet af, blijft vullen, loopt over. Maar die heb ik vervangen, de vlotter gecontroleerd (is niet lek) en gelijk maar een nieuw membraan erin gestopt die ook bijna lek was. Alles met nieuwe pakkingen weer in elkaar en rijden maar. Hij loopt als een zonnetje maar na een paar keer rook het weer erg naar benzine en ja hoor: weer luchtfilter vol.</p><p>Iemand een idee hoe ik dit op los? Een sloot benzine over je gloeiend hete uitlaat is ook niet wat. Op lpg looptie perfect maar wil hem op benzine ook graag aan de gang houden.</p><p>Bedankt vast! Groet,</p><p>Arno</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-05-2010 22:07 #95488 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic overlopende carburateur (stromberg, 175 CD)
<p>Arno, </p><p> </p><p>Weet je zeker dat de nieuwe vlotternaald wel afdicht? Even op de ingaande kant blazen en dan kun je horen of hij wel afdicht.</p><p>Heb je de vlotternaald met een afdichtring gemonteerd? Anders kan hij aslnog via de schroefdraad lekken.</p><p>Is je vlotterniveau wel goed?</p><p> </p><p> </p><p>Succes</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-05-2010 08:11 #95487 door
<p>Han,</p><p>De vlotternaald heb ik voor het monteren gecontroleerd door te blazen, die is helemaal dicht. Netjes met het ringetje gemonteerd, dat kan hem ook niet zijn. Het niveau was altijd goed, ik heb nooit problemen gehad. Ik weet zeker dat ik aan de vlotter niks heb veranderd en heb hem ook weer netjes teruggezet, zoals het hoort. Die verbuigt toch niet zomaar? Hij zag er prima uit ook, niet heel scheeft ofzo waardoor die de naald niet meer zou raken. Heb hem ook getest door de vlotter met de hand omhoog te duwen en dan blazen op de benzine inlaat, daar kwam echt geen lucht meer doorheen...</p><p>Hoe kan ik controleren of de vlotter op een goed niveau de naald afsluit? Eventueel de andere carburateur ook eruit en de vlotters met elkaar vergelijken misschien? Iemand een goed idee? Of kan ik beter nog ergens anders zoeken.</p><p>Bedankt zover</p><p>Arno</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-05-2010 13:29 #95486 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic overlopende carburateur (stromberg, 175 CD)
Ik denk dat er bij het monteren van de vlotterkamer toch iets mis is gegaan waardoor de vlotter vastzit?. Demonteren en opnieuw monteren zou dan de truc zijn.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-06-2010 10:48 #95485 door
<p>Mensen,</p><p>Bedankt voor de reacties. Het is inmiddels verholpen. Ik heb de boel opengemaakt, vlotter eruit en het plaatje wat het ventiel dichtdrukt iets hoger gezet, zodat het ventiel iets eerder afsluit. Monteren en geen centje pijn meer. Loopt en start weer fantastisch. </p><p>Groetjes,</p><p>Arno</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-06-2010 16:26 #95484 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic overlopende carburateur (stromberg, 175 CD)
<p>Kijk: leuk als dingen lukken h&egrave;? </p><p>Veel plezier gewenst met je 164!!</p>

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.