diameter benzineaansluitingen tank 164/144 injectie

• Rudi Welhuis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2010 17:51 #49014 door Rudi Welhuis
Hallo,

Ik ben bezig met de ombouw van mijn 164 uit 1971 van carburatie naar injectie (TBI).
Dit betekend dikkere leidingen voor aanvoer en retour. Een dikkere retour heb ik reeds gerealiseerd. Nu zit ik nog met de aanvoer, deze heeft een binnendiameter van 6mm bij de tank.
Heeft de injectie tank van de eerste injectie's een grotere aanvoer diameter? Ik heb het gevoel dat de pomp soms niet genoeg benzine kan aanzuigen. Gelijk na de nippel ben ik overgegaan op 10mm binnendiameter.
Uit het onderdelen boek kan ik dit niet opmaken.
Zijn uberhaupt beide type tanks uitwisselbaar?

Alvast bedankt voor jullie hulp

Rudi

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-05-2010 20:39 #95522 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic diameter benzineaansluitingen tank 164/144 injectie
Ik heb die ombouw ook gemaakt, alleen voor een 145. De aanvoerleiding is inderdaad dikker. Ik heb de reeds aanwezige leiding als retour gebruikt en een nieuwe leiding als aanvoer genomen. Overigens van gelijke dikte. Ik weet niet of de 164 of 144 tanks verschillend zijn. Ik denk het niet, want zoveel benzine gaat er niet doorheen. De pompen zullen ook wel hetzelfde zijn. De benzinedruk bij de injectors bij een 164 is ook 2bar.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• Rudi Welhuis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2010 16:42 #95521 door Rudi Welhuis
Beantwoord door Rudi Welhuis in topic diameter benzineaansluitingen tank 164/144 injectie
Hallo Rob,

Bedankt voor de info
Ik heb injectoren in de carburateurs. Een soort TBI. De benzine druk is ongeveer 1bar of 10PSI. Volgens mij is de tank van de 144 gelijk aan de 164. Ik vrees dat ik een andere tank ergens vandaan moet toveren.
Het spruitstuk en carburateurs zijn niet veranderd alleen wordt de benzine inspuiting nu geregeld via Megasquirt injectie computer.

Met vriendelijke groet,

Rudi

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD