isolatieband uitlaat

Lees meer
02-06-2010 14:15 #48981 door Rob Spoon
isolatieband uitlaat is gemaakt door Rob Spoon
Onlangs merkte ik dat mijn injectie-inlaatspruitstuk nogal warm wordt. En niet eens na lang en heftig scheuren. Heeft iemand ervaring met uitlaat-isolatie materialen? Dat moet een hoop verschil maken, als ik bijvoorbeeld BCCP mag geloven. Maar als ik dat ga doen, dan welk materiaal? Er is zoveel keus...

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-06-2010 14:51 #95639 door
Beantwoord door in topic isolatieband uitlaat
<p>Beste Rob, </p><p>Voor het spaghettispruitstuk van mijn P1800 heb ik van Cool-It uitlaattape gekocht. Er zijn meerdere varianten verkrijgbaar. Zelf heb ik voor de gecoate variant gekozen. Deze moet langer bruikbaar blijven. Voor mijn 421 spaghettispruitstuk had ik +- 10mtr nodig. Als je echter een gewoon spruitstuk hebt zou je het met een kleine rol van 5 meter kunnen doen.</p><p>Er zijn meerdere bedrijven die uitlaattape van Cool-it leveren, waaronder Harley Davidson dealers. In mijn geval had ik een rolletje van 15mtr voor 55euro ipv 70 bij BCCP.</p><p>Pas wel op met het monteren van de uitlaattape. Er zit een soort grafiet poeder doorheen. Geeft een ontzettende rommel. Probeer het dus niet net als ik in de keuken van moeders te doen. ;-)</p><p>Nog een gratis tip: Gebruik gewone slangenklemmen voor het vastzetten van de tape om het spruitstuk! De RVS strips zijn stukken duurder!</p><p> </p><p>Succes, </p><p>Boele</p><p> </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-06-2010 16:48 #95638 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic isolatieband uitlaat
Okee, ik heb een 'gewone' Simons, niet veel nodig dus. Hoe zijn de ervaringen ermee, rijdt je P1800 alweer?

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-06-2010 12:14 #95637 door
Beantwoord door in topic isolatieband uitlaat
<p>Nee de 1800 rijdt voorlopig nog niet. Hij staat bij de spuiter, is al wel volledig kaal gemaakt, maar moet nog enig laswerk krijgen te voorduren.</p><p>Ik hou er wel een blog over bij: www.boelebraaksma.blogspot.com </p><p>Ervaringen tot nu toe is dat de isolatieband flink rookt! Maar hij heeft dan ook nog niet langer dan een kwartier gedraaid.</p><p> </p><p>Groeten Boele</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marcel Smelter (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
04-06-2010 12:29 #95636 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic isolatieband uitlaat
<p>Anders een soort hitteschild maken?</p><p>Er zijn meerdere bedrijven die voor de rallysport delen leveren waaronder de uitlaattape. Ook tinustechniek toch ook?</p><p>Even googelen?</p>

Amazon Combi '66

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-06-2010 19:48 #95635 door
Beantwoord door in topic isolatieband uitlaat
<p>Zijn inderdaad zat bedrijven die het verkopen, zou zelf natuurlijk altijd de beste prijs/kwaliteit verhouding er uit kiezen.</p><p>Met het maken van een hitteschild heb ik geen ervaring. Kan je daar zo goed de hitte onder de kap vandaan houden? Dacht dat een hitteschild vooral was zodat de carb niet te heet wordt..</p><p> </p><p>Boele</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.