hoofdsteunen stoel volvo 240 serie verwijderen

• K.W. Stoel
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
02-06-2010 21:40 #48980 door K.W. Stoel
<p>Wie geeft advies. </p><p>Ik wil de hoofdsteunen verwijderen uit voorstoelen die mijn PV 544 staan met het doel om andere hoezen aan te brengen.</p><p>De stoelen zijn afkomstig uit een volvo 240-serie en de hoofdsteuen zijn opengewerkte steunen bekleed met kunstleer. Ze zitten moervast. Aan de stangen zit een kunststofhulsje dat ik kan ronddraaien maar dat biedt geen soulash. </p><p>Wie heeft de gouden tip? Bij vorbaat dank.</p><p>grt</p><p>Klaas </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-06-2010 22:36 #95641 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic hoofdsteunen stoel volvo 240 serie verwijderen
De steunen zitten met twee stiften in de stoel. In die twee metalen stiften steekt een witkunststof borging. Als je die (naar achteren) lostrekt, kan je de hoofdsteunen eruit halen. Alleen weet ik niet of dat gaat zonder de bekleding te slopen of los te halen.
Maar als je de bekleding toch wilt vervangen...

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• Marc van der Marek (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-06-2010 10:22 #95640 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic hoofdsteunen stoel volvo 240 serie verwijderen
<p>Het is een heel simpel borgsysteem met een palletje wat je zelfs door de stof kunt indrukken, aan de achterkant in de bovenhoeken. Maar als je het kunststofbusje zo rond kan draaien en de hoofdsteunen muurvast blijven zitten, is er iets niet in orde denk ik.</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD