uilaat lekt bij achterste demper / hulp gevraagd
- Wouter van Pernis (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-06-2010 14:02 #48949
door Wouter van Pernis (GAST)
uilaat lekt bij achterste demper / hulp gevraagd is gemaakt door Wouter van Pernis (GAST)
De titel verraadt het al: mijn uitlaat lekt bij de achterste demper, of specifieker: vlak voor de achterste demper op het ingaande pijpje om precies te zijn. Dat verklaart het ploffen in de uitlaat. Wat is wijsheid: lassen, uitlaatpasta (welk merk?) of een nieuwe achterdemper (wat kosten die los?). De rest van de uitlaat lijkt nog in redelijk goede staat te zijn, dus een geheel nieuwe uitlaat plaatsen zou ik ook niet direct willen op dit moment. Wat in praktische zin ook meespeelt: ik heb geen garage of brug, dus het moet op straat te repareren zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Menges
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
20-06-2010 15:47 #95745
door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic uilaat lekt bij achterste demper / hulp gevraagd
<p>Dag Wouter,</p><p>Lassen kan wel, maar meestal vallen de gaten op een andere plaats er weer in. Een achterste demper kost tussen de 45 en 56 euro incl. Ik las wel altijd links en rechts een stripje van de "knobbel" naar de pijp, want dan gaat ie 3x langer mee. Een roestvrijstalen uitlaat kan natuurlijk ook</p><p>Groet Ronald</p>
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-06-2010 18:52 #95744
Beantwoord door Wouter van Pernis (GAST) in topic uilaat lekt bij achterste demper / hulp gevraagd
Nog eens even goed onder de auto gelegen om te bekijken wat ik nodig heb. Het lijkt er echter op dat de bocht over de achteras reeds aan de achterste demper is gelast. Dat krijg ik dus zonder slijptol niet meer los, óf ik moet het geheel na de tussendemper vervangen. Bij een bekende zaak in Moergestel ben ik dan in totaal (enkele uitlaatklemmen meeberekend) ongeveer 45 - 50 euro kwijt, dus dat is te doen. Via de clubwinkel trof ik geen uitlaatdelen aan, anders had ik die graag daar besteld. Rest nog het dilemma dat ik geen brug heb. Is er via de club een brug/sleutelruimte te huren? Eventueel met hulp?
Ook zou ik daar, eenmaal met een brug tot de beschikking, wat klein laswerk aan willen pakken (bodem reservewielbak, binnenkant rechtervoorscherm), echter ik heb totaal geen las-ervaring. Ik weet niet helemaal hoe dit normaal gesproken in z'n werk gaat, maar wellicht is er wellicht iemand die me een keer zou willen helpen met de uitlaat en me de kneepjes van het lassen zou willen bijbrengen? Ik denk er sterk over zelf ook een keer zo'n apparaat aan te schaffen.
Groet, Wouter
Ook zou ik daar, eenmaal met een brug tot de beschikking, wat klein laswerk aan willen pakken (bodem reservewielbak, binnenkant rechtervoorscherm), echter ik heb totaal geen las-ervaring. Ik weet niet helemaal hoe dit normaal gesproken in z'n werk gaat, maar wellicht is er wellicht iemand die me een keer zou willen helpen met de uitlaat en me de kneepjes van het lassen zou willen bijbrengen? Ik denk er sterk over zelf ook een keer zo'n apparaat aan te schaffen.
Groet, Wouter
- Jan Oudijk
- Elite lid
-
Minder
Meer
20-06-2010 20:25 #95743
door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic uilaat lekt bij achterste demper / hulp gevraagd
<p>Hallo Wouter, Ik heb geen idee waar je woon, maar ik ben lid geworden van Sianata, dat is een vrienden club ,met een eigen sleutelruimte 2, bruggen en een hoop gereedschap waaronder lasapperatuur.Dit is in het noord-hollandse Winkel.</p><p>Dit is ongeveer 15km boven Alkmaar.Verders had ik bij mijn auto diverse laswerkzaamheden en kleine reparatie aan diverse dingen wat bij een bekende zaak in Heer Hugo Waard 4500,00euro moest gaan kosten!</p><p>Dit alles is nu voor nog geen 1100,00 euro hersteld door een erkend schade bedrijf en ook nog Apk gekeurd.De auto was pas savonds om 10 uur klaar en keurig door de garage houder thuisgebracht.</p><p>Gr Jan Oudijk.</p><p> </p>
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-06-2010 20:43 #95742
Beantwoord door Wouter van Pernis (GAST) in topic uilaat lekt bij achterste demper / hulp gevraagd
Beste Jan,
Ik woon in Eindhoven. Ik realiseer me dat dit wel relevante informatie is. Ik meen dat de V44 club de mogelijkheid biedt om tegen een zeer schappelijk uurtarief een brug/sleutelruimte te huren nabij Oistwerwijk, of heb ik dat mis?
Ik woon in Eindhoven. Ik realiseer me dat dit wel relevante informatie is. Ik meen dat de V44 club de mogelijkheid biedt om tegen een zeer schappelijk uurtarief een brug/sleutelruimte te huren nabij Oistwerwijk, of heb ik dat mis?
- Marc van der Marek (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-06-2010 22:14 #95741
door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic uilaat lekt bij achterste demper / hulp gevraagd
<p>Heb je helemaal geen brug of slijptol voor nodig. Die demper wrik je er af, lassen is leuk maar op uitlaten houdt het nooit zo lang. Nieuwe pijp en demper schuif je er zo op, het grote voordeel van nieuwe spullen.</p><p>Ook voor dat beetje laswerk kan je er net zo goed op een krukje voor gaan zitten.</p>