uitlaatspruitstuk

  • Gerrit de Boer (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
20-07-2010 19:49 #48885 door Gerrit de Boer (GAST)
uitlaatspruitstuk is gemaakt door Gerrit de Boer (GAST)
<p>Ik ben in het bezit van een Amazon 121, bouwjaar 1964 met een B18 motor en rijd op LPG. Bij mijn uitlaatspruitstuk "pakt " het spruitstuk ietwat valse lucht, hoorbaar in de uitlaat. Het is niet ernstig, maar toch. Met de motor is niets mis. Kompressie op alle 4 cil gelijk (8). Kan het zijn door het veelvuldig rijden op LPG het uitlaatspruit iets "vervormd" waardoor hij die valse lucht aanzuigt? Als ik naar de pakking kijk is het maar een uitlaatgat. dat licht verkle. Remedie? Het ene gat van de pakking aan de randen met dichtingsmateriaal insmeren of moet het spruitstuk gevlakt worden. Graag jullie mening.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-07-2010 22:14 #96033 door Daan de Jong
Beantwoord door Daan de Jong in topic uitlaatspruitstuk
Hallo Gerrit,Het uitlaatspruitstuk kun je laten vlakken en een nieuwe pakking met vloeibare pakking insmeren kan ook.Maar 8 bar compressie is ook niet overdreven veel hoor.Als ik jouw verhaal zo lees zou ik eerst een nieuwe pakking met kit proberen en dan gaan nadenken over een revisie of ruil blok.succes.Daan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Gerrit de Boer (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
22-07-2010 20:13 #96032 door Gerrit de Boer (GAST)
Beantwoord door Gerrit de Boer (GAST) in topic uitlaatspruitstuk
Daan bedankt voor je reactie,maar de opmerking over de revisie is wel kort door de bocht. De motor heeft nog geen 70.000 km gelopen, verbruikt vrijwel geen olie en de compressie is <strong>altijd</strong> over de 4 cil. gelijkgeweest op 8 en naar mij verteld is komen deze cilinders vrijwel nooit boven de 9. Hij loopt overigens als een zonnetje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Robert van Es (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
23-07-2010 08:52 #96031 door Robert van Es (GAST)
Beantwoord door Robert van Es (GAST) in topic uitlaatspruitstuk
<p>Hoi Gerrit,</p><p> </p><p>Het wil soms gebeuren dat de uitlaatpakking "doorbrand"; een klein gaatje in het verstevigde deel. Dit kan komen door een zwakke plek in de pakking, maar natuurlijk ook doordat het spruitstuk wat krom is. Volgens mij trek je het spruitstuk vanzelf wel recht bij het aandraaien van de moeren, tenzij het spruitstuk natuurlijk echt krom is.</p><p>Volgens mij is de standaard plek van de uitlaatpakking om door te branden bij de 4e cilinder (bij het schutbord); je hoort gewoon de uitlaatgaslekkage.</p><p>Zelf dit ook aan de hand gehad, na het monteren van een nieuwe spruitstukpakking (zonder kit), was bij mij het probleem verholpen. Ik zou eerst proberen zonder kit en dergelijke, en hievan pas gebruik maken als al het andere niet werkt. Als je het spruitstuk los hebt voor verwisselen van de pakking, lukt het vaak ook wel om met een stalen lineaal te controleren of dit nog vlak is.</p><p>succes</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.