aantal problemen hoge compressie, slecht lopen, naald in geslete

Lees meer
03-08-2010 11:34 #48870 door tim lucassen (GAST)
Een goede dag allen,

Ik zou me eerst even voorstellen:
Ik ben Tim lucasen 23 jaar en sinds 4 maanden de (gelukkige) bezitter van een volvo 145 uit 71. Waar door 2 eigenaren geleden een b230e blok in is gebouwd en die sindsdien nog alleen maar op lpg heeft gelopen.

Na ontzettend veel gesleuteld(al doende leert men) te hebben, is hij daad werkelijk 2 weken terug door de apk gekomen.
Al moest ik hem wel een beetje de brug op duwen.
Nu was ik de laatste dagen bezig met het afstellen van de caberateur, ik begon aan het avontuur omdat hij niet harder kon dan de 80. Alleen ik krijg hem niet goed lopend ( ik heb het vermoede dat de naald in is gesleten, deze heb ik nu ook besteld).
Het probleem was namelijk dat hij upfires gaf op benzine.
Nu ben ik er maar van uit gegaan dat dit zou kunnen komen door teveel benzine maar helemaal zeker weet ik het niet.
Vandaag heb ik de compressie van de zuigers gemeten en deze waren van voor naar achter 12,5-12,5-10.5-14.2 dit is wel gemeten met een koude motor. ik weet niet of dit verschil maakt. Mijn bouchies waren van voor naar achter wiet/bruin-zwart-zwart- wit/bruin.
voor mij is dit zoveel informatie dat ik bij god niet weet wat dit allemaal betekend.

Een aantal vragen die in mijn hoofd spelen zijn.

-hoe kan het dat de middelste 2 cilinders meer benzine krijgen(neem ik aan door de kleur).
-is het slecht als een cilinder meer compressie heeft dan andere?

nou ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen.

ps: Ik heb hem zo precies mogelijk op tijd proberen te zetten. handeling: motor op 2000 touren brengen, vacuum slang er af, tijd op 12grade zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marc van der Marek (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
03-08-2010 14:59 #96096 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic aantal problemen hoge compressie, slecht lopen, naald in geslete
<p>Compressie meten heeft geen zin bij een koude motor. Het verschil is wel behoorlijk. Misschien moet je de kleppen eens (laten) stellen. Je blok komt uit een een Volvo 240 of evt. 740, misschien handig om te weten.</p><p> </p><p>Het is een B230E met carburateur begrijp ik, dus eigenlijk een B230A. De vraag is dan natuurlijk waar die carb vandaan komt, ws. past die er zowiezo niet bij en is die er alleen opgezet om makkelijk een LPG installatie aan te kunnen sluiten.</p><p> </p><p>Timing is meest bij 750 rpm voor deze motoren, 10 graden BTDC voor de B230E </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-08-2010 17:58 #96095 door tim lucassen (GAST)
Beantwoord door tim lucassen (GAST) in topic aantal problemen hoge compressie, slecht lopen, naald in geslete
dag marc,

als hij weer een beetje loopt doe ik nogmaals een compressie test. hopen dat de waardes dan mee vallen.
Als je dat zo verteld van die carburateur, dat hij er alleen in is gezet voor lpg dan klinkt dat wel logies.
hij had toen ik hem kocht al jaren niet meer op benzine gelopen. en de pomp + leidingen waren er ook helemaal uit gehaald.
de carburateur die er in zit is : the zenith carburetter 175 cd-2

als deze er origineel niet op hoort betekend dat dan dat deze te weinig of teveel benzine geeft voor deze motor?
waardoor ik de backfires in mijn inlaat spruitstuk krijg?

de timing afstellen: is er een manier om de motor op 750rpm te krijgen zonder dat je een toeren teller hebt?




Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-08-2010 19:01 #96094 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic aantal problemen hoge compressie, slecht lopen, naald in geslete
Je moet voordat je de compressie meet altijd eerst de kleppen stellen. Anders weet je niet of hij compressie verliest door slijtage of door slecht afgestelde kleppen. Meer als 10% afwijking per cilinder is niet goed. Als er een cilinder meer als 10% afwijkt nog een keer meten nadat je een lepeltje olie via het bougiegat op de zuiger hebt gegooit, is de compressie dan hoger dan ligt het aan de zuigerveren, blijft de compressie gelijk dan ligt het aan de kleppen. De duurdere afstel lampen hebben een ingebouwde toerenteller, misschien dat je er een van de KVV kan lenen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-08-2010 22:10 #96093 door tim lucassen (GAST)
Beantwoord door tim lucassen (GAST) in topic aantal problemen hoge compressie, slecht lopen, naald in geslete
Zojuist mijn naald iets meer laten zakken, en mijn tijd bijgesteld.
Ik wist niet wat me overkwam, ik gaf gas en de achterwielen begonnen me een portie te spinnen :s
volgen mij heb ik mijn power terug!!!!! Heeeel gaaf!
Het probleem met de bakfire( eigelijk upfire) is ook verdwenen:)
Morgen een iets langere test rit maken en dan mijn bougies nog een keer bekijken
en men compressie meten.
Om mijn kleppen te stellen moet ik me nog maar even goed inlezen. vind het nog wel spannend
maar ja dan heb ik er wel weer wat bij geleerd!!!
begreep dat de distributie riem er dan ook af moest dus kan die dan maar beter ook meteen vervangen.
Ik denk wel dat ik er alsnog een nieuwe naald en zitting in zet. kan volgens mij geen kwaad.
hopen dat hij nu niet als nog 1 op 1 loopt.
weet iemand een goed lpg afstel station? ik woon in abcoude net onder de rook van amsterdam.
ik ken er een in Eindhoven waar ze dit gratis doen dit hoort bij de service alleen dit is me iets te ver weg.

bedankt voor jullie reacties!

ps: ik wist niet wat kvv was en heb het dus even op gezocht de eerste hit is:
<div style="margin: 0pt 0pt 14px; padding: 2px 7px 1px 8px; min-height: 0pt;" id="tads" class="c"><h2 style="margin: 3px 0pt 0pt; padding: 1px 0pt 1px 1px; float: right; font-weight: normal; font-size: 11px;">Gesponsorde link</h2><ol style="padding: 3px 0pt;" onmouseover="return true"> <li class="tas"> <h3> Gelukkig Dier-Diervoeding </h3> <cite>www.gelukkigdier.nl Natuurlijke Rauwe Diervoeding KVV / NRV / BARF / Prooidieren

Zoekresultaten

www.kvv.be/">KVV - Koninklijke Vlaamse Voetbalbond



denk niet dat dit bedoeld werd;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-08-2010 10:26 #96092 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic aantal problemen hoge compressie, slecht lopen, naald in geslete
Klassieker Volvo Vereniging, voorheen V44 zoals je hier bovenaan de pagina terug kunt vinden. Maar ik zie nu dat je hier gast bent, om gereedschap te lenen moet je wel eerst lid worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marc van der Marek (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
06-08-2010 13:10 #96091 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic aantal problemen hoge compressie, slecht lopen, naald in geslete
<p>750 rpm is aan de rustige kant van stationair. Bij gebrek aan apparatuur verdraai ik ook wel eens de verdeler terwijl de motor loopt, dan hoor je best aardig wanneer-ie tevreden ronddraait. Om langer mee te rijden zou ik de officiele weg bewandelen.</p><p> </p><p>Om de kleppen te stellen hoeft de riem er niet af. Werkt met stelplaatjes, wat het lastig maakt zonder de juiste spullen.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-08-2010 21:00 #96090 door tim lucassen (GAST)
Beantwoord door tim lucassen (GAST) in topic aantal problemen hoge compressie, slecht lopen, naald in geslete
bedankt alleen!

ik heb dit weekend de kleppen gesteld en hij doet het nu super goed!
bedankt voor de reacties.

groeten tim

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.