1800ES met B20E op LPG goed idee?
- Lars Rengersen
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-08-2010 14:32 #48864
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
1800ES met B20E op LPG goed idee? is gemaakt door Lars Rengersen
Nu m'n 1800ES bijna rijklaar is en ik de bezineprijzen zie denk ik toch aan LPG inbouw.
<span id="postmessage_719782"><span class="postbody">Dan wordt het een <a class="postlink" target="_blank" href=" link.marktplaats.nl/345100347 ">inbouwpakket voor 575 euro of link.marktplaats.nl/343623319 ">alleen een toebehoren set voor 200 euro en dan zelf de juiste verdamper, tank en mengstuk zoeken.
Omdat het nou ook weer niet zoveel kilometers zullen worden kan een LPG injectie systeem niet uit.
Is het aan te raden met een conventioneel systeem?
Of is het risico op backfires dan te groot?
Het is immers een groot inlaatspruitstuk vol brandbaar mengsel.
Ervan uitgaande dat je er niet aan ontkomt om het mengstuk voor het inlaatspruitstuk te zetten.
Of is het gewoon een kwestie van ontsteking goed bijhouden (desnoods meteen een 123 erop).
<span id="postmessage_719782"><span class="postbody">Dan wordt het een <a class="postlink" target="_blank" href=" link.marktplaats.nl/345100347 ">inbouwpakket voor 575 euro of link.marktplaats.nl/343623319 ">alleen een toebehoren set voor 200 euro en dan zelf de juiste verdamper, tank en mengstuk zoeken.
Omdat het nou ook weer niet zoveel kilometers zullen worden kan een LPG injectie systeem niet uit.
Is het aan te raden met een conventioneel systeem?
Of is het risico op backfires dan te groot?
Het is immers een groot inlaatspruitstuk vol brandbaar mengsel.
Ervan uitgaande dat je er niet aan ontkomt om het mengstuk voor het inlaatspruitstuk te zetten.
Of is het gewoon een kwestie van ontsteking goed bijhouden (desnoods meteen een 123 erop).
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kees Vos
- Platinum lid
-
Minder
Meer
07-08-2010 11:58 #96138
door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic 1800ES met B20E op LPG goed idee?
<p>Lars,</p><p>Mijn ervaring met mijn 164 E uit 1974 op gas is zeer goed, ik heb nooit last gehad van backfires of andere storingen.</p><p>Het verbruik viel ook mee en is altijd binnen de perken gebleven.</p><p>Ik heb het systeem door een erkend bedrijf laten in bouwen, je brengt de auto s,morgens en s,middags haal je hem weer op, en dan is alles geregeld ook met het kenteken , dus geen keuring meer.</p><p>Tip: neem een systeem dat altijd op benzine start, je houd zo de injectoren en het hele benzine systeem gangbaar en de motor slaat altijd aan ook met extreme kou. </p>
- P. Niem
-
- Elite lid
-
- Geen eigen naam vanwege zoekmachine indexering
Minder
Meer
09-08-2010 10:18 #96137
door P. Niem
1800E
vimeo.com/volvoac
Beantwoord door P. Niem in topic 1800ES met B20E op LPG goed idee?
Mijn 1800E doet het uitstekend op LPG. Ik heb er nu zo'n 30.000 KM mee gereden. Het gas wordt toegevoegd via een aluminium ring tussen het inlaatspruitstuk en de luchtslang. Het vermogen is precies gelijk aan dat op benzine. En ik start gewoon op gas.
1800E
vimeo.com/volvoac
15-08-2010 17:24 #96136
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic 1800ES met B20E op LPG goed idee?
Hoi Lars, injectie en gas gaan prima samen. Ik heb nog een goed inlaatmengstuk voor je.
groeten, Rob.
groeten, Rob.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
16-08-2010 16:13 #96135
door Ben Flierman
tinustuning.nl
Beantwoord door Ben Flierman in topic 1800ES met B20E op LPG goed idee?
Even een enigzins off topic reply: Wees erg terughoudend met dit verkopende bedrijf. Ze zijn de afgelopen jaren onder tal van namen actief geweest, en diverse keren het bedrijf failliet laten gaan (om vervolgens de schuldeisers te laten zitten, en zelf vrolijk opnieuw op door te starten). Mijn tip: laat de spullen onder rembours opsturen mocht je gebruik van ze willen maken...
tinustuning.nl