B18D / B18B SU carburateurs afstellen met vacuummeter?

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-09-2010 10:08 #48805 door Hansw
<p>dag mensen, ik heb een b18d met de dubbele carburateurs van SU erop gekocht. mechanisch kan ik eea goed gelijk afstellen, maar voor de fijnafstemming zat ik te denken om het met twee vavuummeters te doen, kleine aansluiting op het spruitstuk maken enz. maar, is het spruitstuk doorlopend? (staan beide carburateurs via het spruitstuk met elkaar in verbinding?) dan is dit geen optie volgens mij? </p><p>ik lees wel ergens over flow-meters, maar die heb ik niet tot mijn beschikking.</p><p>als dit helemaal niet lukt, hebben mensen ervaring met de vraag hoeveel vermogen je verliest als je er een enkele stromberg carb. opzet? </p><p>het gaat me niet op de laatste pk, maar wel om het feit dat de auto redelijk veel kleine stukjes gebruikt wordt, en dit rijdt gewoon niet fijn. </p><p> </p><p>hans</p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-09-2010 12:34 #96423 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic B18D / B18B SU carburateurs afstellen met vacuummeter?
<p>gebruikte su carburateurs in goede staat is op zich al uniek , gebruikte exemplaren zijn vrijwel altijd versleten door de leeftijd >40 jaar oud en lpg rijden. reviseren is mogelijk echter voor zover ik weet worden deze diensten alleen voor de hs6 aangeboden niet voor de hif6 met vlotterbak aan de onderzijde , ik heb het dan over revisie gasklep-as betreffende lijnboren.</p><p>zelf hobbyen kan ook revisiesets zijn verkrijgbaar , het succes is afhankelijk van de staat van de carburateurs.</p><p>ik weet dat de flowmeters voor leden te leen zijn bij regio noordwest (veterancar).</p><p>voor een standaardmotor is het verlies van vermogen van 2 naar een enkele carb beperkt , vooral bij korte ritten is dit een optie.</p><p>wil je toch vol vermogen is misschien een nieuwe weber valstroom een optie , je hebt dan een nieuwe carburateur en je bent in 1 keer van het probleem af en voor de prijs van professioneel laten reviseren van je su.</p><p>nieuwe su is ook nog mogelijk , is redelijk origineel , zeer mooi maar duurder , bccp levert voor de b18-20 nieuwe hif 44 uiterlijk gelijk aan hif6 , past 1op1 op je spruitstuk , kosten tegen de 1000 euro.</p><p>het goedkoopst is dus de hele boel ombouwen naar enkele stromberg , volop verkrijgbaar voor redelijke prijzen , echter wel ander spruitstuk monteren.</p>

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-09-2010 22:04 #96422 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic B18D / B18B SU carburateurs afstellen met vacuummeter?
<p>Laatst nog een flowmeter gekocht voor een paar tientjes via de engelse ebay site. Werkt prima; synchroniseren is dan niet al te moeilijk meer.</p><p>Op youtube circuleren diverse filmpjes hoe je e.e.a. moet doen</p>

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-09-2010 17:35 #96421 door Hansw
<p>rene, bedankt voor je reactie. de auto loopt echter niet op lpg(nooit gedaan ook) maar dat zegt natuurlijk niets over het blok.</p><p>nieuwe zijn voor een eenvoudige onderwijzer als ik niet echt een optie, dus ik blijf het proberen, of ga over op een stromberg.</p><p>ps, (we hebben er inmiddels 3) op de dagelijkse combi zit een stromberg, is een B18a, maar wel met een dubbele pijp(eerste gedeelte)van de voorpijp. dit heeft een? B18D niet, klopt dit? (lijkt me een betere doorstroming geven, zo'n eerste dubbelepijp)??</p>

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-09-2010 23:09 #96420 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic B18D / B18B SU carburateurs afstellen met vacuummeter?
Han, heb je nog een linkje naar die verkoper of de e-bay naam van die verkoper?

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-09-2010 12:15 #96419 door Han Misdom

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-09-2010 16:17 #96418 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic B18D / B18B SU carburateurs afstellen met vacuummeter?
<p>Hoi Han! </p><p>Ik heb de verkoper een mailtje gestuurd met de vraag wat hij rekent voor verzending naar Nederland: 15 Britse Ponden wil hij ervoor hebben!!! Ik laat vaker wat uit Great Britain komen, maar dit slaat nergens op!!</p>

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• August Zaal (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2010 21:41 #96417 door August Zaal (GAST)
Beantwoord door August Zaal (GAST) in topic B18D / B18B SU carburateurs afstellen met vacuummeter?
Ik heb een boot met VOlvo Penta AQ170 motor met 3 solex carburateurs.Ik zoek iemand die deze carbs echt goed kan afstellen Wie weet er zo iemand ?august.zaal@telfort.nl

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD