vibrerende naald van benzinemeter van P1800S

• Jochum van der Honing (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-09-2010 18:42 #48757 door Jochum van der Honing (GAST)
vibrerende naald van benzinemeter van P1800S is gemaakt door Jochum van der Honing (GAST)
<p>Mijn benzinemeter gaat om onduidelijke reden hoog frequent trillen, althans de naald van de benzine meter. Maar als ik eenmaal constant rijd dan is de wijzer vaak weer stabiel, en kan dan toch plotseling weer gaan trillen. Weet iemand wat hiervan de oorzaak is en wat er aan gedaan kan worden.</p><p> <em>De andere meterjes werken goed! Ik ga de zender in de tank en de massa aansluiting van het metertje controleren, met dank!!! <strong>De massa aansluiting van het meterje is OK, dus nu is de vlotter nog een verdachte. Kun je die eigenlijk zelf nog repareren?? Of gewoon een nieuwe kopen....... Nu het spoeltje bekeken: mogelijk dat het lange dunne koperen draad je gaat vibreren en het spoeltje raakt, de bochtjes er uit gehaald, afwachten maar..... helaas pindakaas.</strong></em></p><p>Jochum van der Honing</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-09-2010 11:50 #96610 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic vibrerende naald van benzinemeter van P1800S
<p>Ik zou eerst de massa aansluiting van de meter controleren, misschien een slechte verbinding. Werken de andere metertjes wel goed? Anders zou het aan de volt regulator kunnen zijn. Althans bij de 1800E&ES werken de metertjes voor tank, olietemp. en watertemp op 10volt. De regulator zit achterop de olietemp. meter. Weet niet zeker of dit ook zo is bij de S.</p><p>Andere verdachte is de tankvlotter, kan zijn dat de spoel daarvan niet lekker meer is of dat de aansluitingen v.d. vlotter slecht contact maken. De vlotter zit uiteraard in de tank, vanuit de kofferbak te bereiken.</p>

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-09-2010 12:00 #96609 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic vibrerende naald van benzinemeter van P1800S
<p>Ik zou eerst de massa aansluiting van de meter controleren, misschien een slechte verbinding. Werken de andere metertjes wel goed? Anders zou het aan de volt regulator kunnen zijn. Althans bij de 1800E&ES werken de metertjes voor tank, olietemp. en watertemp op 10volt. De regulator zit achterop de olietemp. meter. Weet niet zeker of dit ook zo is bij de S.</p><p>Andere verdachte is de tankvlotter, kan zijn dat de spoel daarvan niet lekker meer is of dat de aansluitingen v.d. vlotter slecht contact maken. De vlotter zit uiteraard in de tank, vanuit de kofferbak te bereiken.</p>

• Jochum van der Honing (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-09-2010 12:55 #96608 door Jochum van der Honing (GAST)
Beantwoord door Jochum van der Honing (GAST) in topic vibrerende naald van benzinemeter van P1800S
<p>Hartelijk dank Peter voor je E-mail!! Uiteindelijk heeft een nieuwe vlotter de zaak geklaard</p><p>Jochum van der Honing</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD