Volvo 244 Turbo heeft kuren bij het starten.

Lees meer
26-04-2023 14:51 #202940 door Tam Kuiper
Beste Volvoliefhebbers, mijn 244 turbo heeft altijd goed gelopen maar nu even niet. Starten moet met gas bijgeven. Daarna 12/1300 toeren. Zakt dan terug naar afslaan. Goochelen met gaspedaal om de machine aan de gang te houden. Eenmaal warme motor geen problemen meer en rijdt hij als een zonnetje. Ik heb al van alles afgezocht maar ben te weinig voorzien van kennis om een juiste diagnose te stellen. Is er een knappe kop in de club die mij kan vertellen wat er loos is zodat ik het juiste onderdeel kan kopen en niet het hele k-jtronic systeem hoef te vervangen. Ik zit in Bussum/Soest maar ben indien nodig van harte bereid om wat kilometers te maken. 
Er zijn nogal wat opties waar ik informatie over heb opgezocht zoals:
- lekkende rubbers bij injectoren
- koude startinjector
- warmloopsysteem
- bezinefilter
etc. Echter ik ben onvoldoende deskundig en laat mij graag bijstaan.
Graag een leuke reactie! Groet Tam Kuiper.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-04-2023 14:37 #202977 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Volvo 244 Turbo heeft kuren bij het starten.
Als je hier tasteslikepetrol.net/2020/02/bosch-k-jetronic-basics/ eens kijkt dan zie je hoe de verschillende componenten van het K-jet systeem werken.

Check vervolgens dit eens:
Warm-Up Regulator The Warm-Up Regulator (WUR) is a rather misnamed and misunderstood unit. Sure, it does the function of an old school carby choke, to enrich the fuel mixture when the engine is cold, but it is also used to regulate the fuel Control Pressure when the engine is warm or warming up. This cold enrichment is controlled by a bimetallic strip acting on a diaphragm, which is warmed by both an internal element, and ambient heat. There is a fine multi-layer filter mesh on the inlet to the WUR. This can become clogged and must be cleaned thoroughly, but not removed completely.
En dit:Auxiliary Air Device This device controls the flow of additional air into the engine when cold, which increases the cold idle speed. This is done by a shutter, which slowly closes off a passage which bypasses the throttle. This should only be open when the engine is cold.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-05-2023 16:44 #203003 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Volvo 244 Turbo heeft kuren bij het starten.
Ik heb ook een 244 turbo gehad, daar had ik vreemde uitval mee, soms stopte de motor ineens. Bleek dat de kabelboom van de K-jetronic was doorgesleten onder het inlaatspruitstuk. Pas na verkoop van de wagen bleek dit doordat hij in het donker vonkjes gaf.
De klachten lijken er niet op maar je weet het niet ... Check dus de kabelboom op slijtage

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-05-2023 16:11 #203046 door Tam Kuiper
Beantwoord door Tam Kuiper in topic Volvo 244 Turbo heeft kuren bij het starten.
Thanks! Ik zou er niet opgekomen zijn. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-05-2023 16:17 #203047 door Tam Kuiper
Beantwoord door Tam Kuiper in topic Volvo 244 Turbo heeft kuren bij het starten.
Heb inmiddels een reviseerde warmloopregelaar met revisiefaktuur gekocht. Moet hem nog binnen krijgen. Dan monteren en dan afwachten of er een wonder gebeurt! Al doende leer je!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.