- Berichten: 4
Starten met lpg
- W.F. van Woerden
- aanwezig
- Nieuw lid
-
- Ik rij in een rode Amazon 121 1968 B18 met wit dak
mijn dealer zegt van niet, omdat de lpg dan niet verstuift.
"Als je het antwoord niet kan vinden, probeer dan de vraag te begrijpen" (Confucius, 551-479 vChr)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
-
- aanwezig
- Platinum-lid
-
- Berichten: 1902
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joop van Putten
-
- aanwezig
- Platinum-lid
-
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- aanwezig
- Platinum-lid
-
- Berichten: 3155
Toen ik vroeger in Nederland op gas reed trapte ik eerst het gaspendaal helemaal in en dan choken op LPG dan kan het gas voorbij de gasklep komen en dat bevordert het starten.
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- BartJu
-
- Onzichtbaar
- Senior lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 61
De LPG zal dus niet heel snel bevriezen, alleen minder snel verdampen.
Verdampen kost energie. Die wordt via koelvloeistof aan de verdamper geleverd. Bij zeer koude motor en KVS zou dus de KVS kunnen bevriezen, niet het gas zelf.
Ik rij nu 16 jaar op LPG, start al 16 jaar op LPG en heb er nog nooit problemen mee gehad,. Zodra motor loopt wordt ook de KVS weer bijgewarmd,
Belangrijk is dus wel dat die een voldoende vorstbestendig is, en dat die goed rondgaat.
Dealer zegt anders, geef je aan. Is dat de LPG-inbouwer of de Volvo dealer? Of de gasboer?
Moderne, slimme G3 installaties starten eigenlijk altijd op benzine en schakelen bij een KVS temperatuur van bv +40 naar LPG over. In onze oude Volvo's zit meestal een 'domme' ongeregelde gas installatie. Deze doen dit niet. Maar de motorern zijn ook oud en robuust en leveren al snel voldoende warmte. (Mijn 245 met B21 warmt ook sneller interieur op dan de 3 cylinder 1 liter in een compacte moderne auto. Iest met efficientie, zeg maar.
Kortom, bij een Volvo klassieker zou het eigenlijk geen probleem moeten zijn om op LPG te starten, zoals ook voorgaande post al aangeven.
En mocht het fout gaan en de verdamper 'bevriezen', dan is het zo ver ik weet een kwestie van geduld: laten ontdooien....
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joop van Putten
-
- aanwezig
- Platinum-lid
-
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Stijn v.d. Linde
-
- aanwezig
- Moderator
-
- Berichten: 391
Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans Latenstein (GAST)
- aanwezig
- Nieuw lid
-
- Berichten: 12
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Stijn v.d. Linde
-
- aanwezig
- Moderator
-
- Berichten: 391
Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- aanwezig
- Platinum-lid
-
- Berichten: 3155
Wat een idee.
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.