PV 444 start niet

Lees meer
08-01-2023 14:12 #201617 door Frans Franssen
PV 444 start niet is gemaakt door Frans Franssen
Beste,

Mijn volvo PV444 start niet meer, twee weken geleden nog wel. Motor draait nog wel rond. Bobine kan ik me niet zo goed voorstellen, die heb ik wel vervangen inclusief toebehoren. Mogelijk benzine toevoer?

Ik heb de slang van de benzinetoevoer losgekoppeld en in een plastic bak gehangen. Na 20 seconden met de start motor heb ik een heel klein beetje benzine in een bakje (ongeveer 0,5 centiliter). Weten jullie hoeveel dat moet zijn? Er zit een doorzichtig benzine filtertje voor de carborateur, moet deze vol benzine zitten? Dat is nl niet het geval.

Glaasje van de benzine pomp zit wel gewoon vol, zie foto. 

Dank voor jullie hulp. 

 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
08-01-2023 15:54 #201620 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic PV 444 start niet
Hallo Frans,
Niet voor 444, maar wellicht toch relevant:
Mijn 240 met B21a (met mechanische benzinepomp) v=leverde meteen (half) minuutje draaien een goede mok vol benzine op (dat was wel met op stationair draiiende motro op LPG). Die paar druppels zijn dus wel wat weinig.
Het filter zou ook vol vloeistof moeten zitten, anders heb je immers lucht in je systeem.

Bij de B21a is de pomp zelf-primend, dwz, zuigt systeem zelf vol. Mogelijk was jouw systeem nog niet geheel gevuld? 
Let ook op dat de slangen nergens geknikt zitten, en dat de klemmen er goed op zitten, geen scheurtjes hebben. Valse lucht saboteert dat zelf-primen nogal, trekt dan niet genoeg onderdruk om de brandstof erin te zuigen. (zelf ooit dag mee zet geweest om te ontdekken dat ik een slangklem niet goed vast had zitten....).

Wat ik nu dus zou doen: leidingwerk nalopen en controleren, dan nog eens wat langer doorstarten (1-2 minuten?) om te kijken of het wellicht alsnog komt.
Daarna verder kijken (pomp kaduuk?)

Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-01-2023 16:15 #201622 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic PV 444 start niet
Hoi Frans, probeer in de toevoer van je carburateur te blazen, als dat niet lukt zit de vlotternaald vast.
Gr. Albert1

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-01-2023 22:57 #201641 door Frans Franssen
Beantwoord door Frans Franssen in topic PV 444 start niet
Dank voor je reactie. Dat ga ik nog een keer proberen.

Wanneer je de fuel pomp gaat vervangen, is het beter om een revisie set toe te passen of de gehele pomp te vervangen? De pomp lijkt me erg lastig bereikbaar om te demonteren. 

Wanneer je de pomp demonteert moet je dan eerst de olie uit het carter drainen? Of staat de olie niet zo hoog?
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-01-2023 06:54 #201642 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic PV 444 start niet
Hoi Frans, de fuelpomp vervangen is goed te doen, er komt geen olie uit het blok. Als het werkelijk aan de pomp ligt kies dan een ruilpomp, reviseren is geen makkelijke klus. Zorg eerst dat je zeker weet dat er geen verstoppingen in de brandstof leiding aanwezig zijn. De vlotternaald vast heb ik zelf een paar keer gehad, er kwam zelfs perslucht aan te pas om die los te krijgen. Het benzine niveau in het filtertje is goed, dat staat nooit helemaal vol. 
Groeten Albert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-01-2023 23:27 #201753 door Frans Franssen
Beantwoord door Frans Franssen in topic PV 444 start niet
Ik ben er achter hoor. Benzine stond net niet hoog genoeg... Dus daarom deed hij het niet. Nu wel weer!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.