LPG Benzine

Lees meer
27-06-2022 16:55 #199506 door Pieter Trouwborst
LPG Benzine is gemaakt door Pieter Trouwborst
Hoi!

Ik heb een volvo 144 uit 1974. Deze is gekocht met een LPG tank. Echter loopt deze motor alleen op LPG, en heeft het B20 blok al langere tijd niet meer op benzine gelopen. Als ik ga kijken naar de brandstofpomp voor de benzine, is te zien dat ook het schakelrelais hiervoor afgeschakeld is. Dus mijn vermoeden is dat deze auto al heel lang niet meer op benzine heeft gelopen. Nu wil ik toch deze auto opstarten en de eerste aantal km op benzine rijden, voor het behoud van het blok. Waar moet ik vooral op letten bij het reviseren van de benzine aansluiting?

MVG Pieter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-06-2022 10:56 #199508 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic LPG Benzine
1. alle benzine eruit via aftapplug onderzijde, ook leidingen doorspoelen door vooraan de leiding los te koppelen 2. filter plaatsen voor de carburateur en checken of rubber slangen nog goed zijn.
3. Tank bekijken- door vlotter te demonteren en checken op roest en losse delen, ev. laten behandelen of nieuwe tank kopen.
4. Carb checken dat er geen residu in vlotterkamer zit en 5. naald vervangen, die heeft jaren in de gasstroom gehangen en zal zijn versleten.
Succes

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-06-2022 00:42 #199515 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic LPG Benzine
En bezienepomp checken, heeft misschien wel een lek membraam, dus even uit elkaar halen.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.