Gezocht: LPG-installatie voor een Amazon combi

Lees meer
14-06-2022 19:18 #199373 door Cor Mulder
Wie heeft of weet een LPG-onderbouwinstallatie met een kleine benzinetank voor een Amazon combi?
De verdamper hoeft er niet bij te zijn / mag defect zijn.
Graag zie ik reacties tegemoet.

Vriendelijke groet,

Cor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-06-2022 22:31 #199398 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Gezocht: LPG-installatie voor een Amazon combi
Ooit heb ik het plan gehad om LPG in mijn combi te bouwen, maar dat gaat er toch niet van komen.
Idee (opgedaan hier op het forum, ik meen van Niek) om de originele benzinetank met hulp van U-profieltjes net iets lager te hangen en dan onder de reservewielklep een ringtank te plaatsen.
Telt dat als LPG-onderbouwinstallatie?
Mijn plan is zo ver gevorderd tot het aanschaffen van een 60 liter ringtank.
Deze is eventueel ter overname beschikbaar mocht hetzelfde plan willen oppakken. Prijsidee 30 euro of teab
 

Kleine benzinetank zoals dan naast een twin tank past of een twin tank kan ik je helaas niet aan helpen.
(die optie heb ik destijds afgeschreven omdat die tankjes wel heel klein zijn).
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-06-2022 09:12 #199403 door Cor Mulder
Beantwoord door Cor Mulder in topic Gezocht: LPG-installatie voor een Amazon combi
Dank, Lars.
Je hebt een PB.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-08-2022 20:12 #199980 door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Gezocht: LPG-installatie voor een Amazon combi
Dit klinkt wel als een interessante oplossing, hoeveel moet de originele tank dan omlaag?
Ik heb nu een 40L standaard tank onderbouw met een kleine twintank er naast, maar die zit niet lekker waardoor de ontluchtingsslangen vol komen te staan als ik meer dan een liter of 6/7 tank met als gevolg benzine lekkage als de tank opwarmt. 
De LPG tank is al van begin jaren 80 meen ik, dus wellicht ook niet gek om eens te vervangen. Niet zozeer voor de tank zelf, die gaan niet kapot. Maar de appendages, afsluitkleppen etc zullen ook niet het eeuwige leven hebben. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-08-2022 20:46 #199982 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Gezocht: LPG-installatie voor een Amazon combi
Mijn topic hierover vind je hier www.volvokv.nl/forum/brandstofsysteem/90...-tank-combi?start=10
Moet dus (afgaand op de info van toen) 4cm omlaag.
Een lange trekhaak past dan niet meer. 
Tank is nog beschikbaar overigens. 
Eventueel heb ik ook nog een korte trekhaak ter overname (die dus alleen aan de bumpersteun houders gaat).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.