Stromberg of zenith op B20A

• Harm Slump
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2022 16:25 #199108 door Harm Slump
Stromberg of zenith op B20A is gemaakt door Harm Slump
Ik rij al jaren oude Volvo’s met B18 en B20 motoren, ik weet niet beter dan dat er op een B20 een stromberg carburateur zit, overigens was ik niet zo’n fan van de zenith. Vorig jaar kocht ik een Amazon Combi met B20 met een zenith, reed alleen op LPG dus dat boeit niet. Ik vond het toch onhandig om alleen op LPG te rijden dus heb uit mijn onderdelen de beste zenith gemonteerd en raad het eens de auto loopt op benzine grandioos zowel stationair, hoge toeren maar ook acceleratie dit heb ik met een Stromberg nog nooit meegemaakt. Ik had mijn kist met oude zenith bijna bij het oud ijzer gezet maar ga ze reviseren en op enkele andere van mijn B20 zetten. Hoe dit te verklaren is weet ik niet want uitdiameter is kleiner carburateur is kleiner, enige verklaring die ik heb is valstroomcarburateur. Iemand enige verklaring?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rik Tuin
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-05-2022 16:38 #199109 door Rik Tuin
Beantwoord door Rik Tuin in topic Stromberg of zenith op B20A
Ik vermoed dat dit is omdat de Stromberg met een naald werkt en die slijt enorm als je enkel op LPG rijdt, Dat probleem met de naald heeft de Zenith niet.

• Stijn v.d. Linde
  • Moderator
  • Moderator
Meer
24-05-2022 17:11 #199110 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic Stromberg of zenith op B20A