co afstellen bij 2 stromberg's
- Johan Geers
- Platinum lid
Minder
Meer
16-03-2022 10:37 #198175
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic co afstellen bij 2 stromberg's
Ik bedoel wel blokken van 4 cm.
Misschien dat ik er eens een paar machinaal moet laten maken want je krijgt toch alles nooit mooi in lijn en machinaal gaat dat beter.
Maar dat zien we nog wel.
succes
Johan Geers
Misschien dat ik er eens een paar machinaal moet laten maken want je krijgt toch alles nooit mooi in lijn en machinaal gaat dat beter.
Maar dat zien we nog wel.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert de Leest
- Elite lid
Minder
Meer
16-03-2022 18:01 #198179
door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic co afstellen bij 2 stromberg's
Hoi Peter, de Stromberg carburateurs hebben geen luchtregelschroef. De schroef met veer er onder is de gasklep regels hoef, om misverstand te voorkomen. Houd korte afstellingen aan, als de carburateurs te warm worden klopt de afstelling niet meer met het normale gebruik. Groeten Albert.
- Peter de Bruijn
- Elite lid
Minder
Meer
16-03-2022 18:17 #198180
door Peter de Bruijn
Beantwoord door Peter de Bruijn in topic co afstellen bij 2 stromberg's
Hallo Albert,
Jij hebt het over de gasklepregelschroef, dat is volgens mij de schroef die je vanaf de bovenkant in /uit kan schroeven om de gasklep, (toerental), te stellen.
Daarnaast zit er rechts, naast het gele kapje van de thermostaat denk ik, nog een schroef met een veer er achter. Deze bedoelt Johan volgens mij, met deze het toerental zo hoog mogelijk stellen en dan met de gasklepregelschroef het toeren tal goed afstellen.
Dit is zoals ik het zie als ik Johan begrijp.
gr. Peter
Jij hebt het over de gasklepregelschroef, dat is volgens mij de schroef die je vanaf de bovenkant in /uit kan schroeven om de gasklep, (toerental), te stellen.
Daarnaast zit er rechts, naast het gele kapje van de thermostaat denk ik, nog een schroef met een veer er achter. Deze bedoelt Johan volgens mij, met deze het toerental zo hoog mogelijk stellen en dan met de gasklepregelschroef het toeren tal goed afstellen.
Dit is zoals ik het zie als ik Johan begrijp.
gr. Peter
- Albert de Leest
- Elite lid
Minder
Meer
16-03-2022 19:13 #198181
door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic co afstellen bij 2 stromberg's
Hoi Peter, mijn carburateur heeft die luchtregelschroef niet. Ook geen bimetal het gele kapje. Vermoedelijk zijn jouw carburateurs omgebouwd naar verstelbare sproeiers. Prijs je maar gelukkig want ze zijn zoveel gemakkelijker af te stellen dan de latere typen ,die met speciaal gereedschap afgesteld moeten worden. Groeten Albert.
- Johan Geers
- Platinum lid
Minder
Meer
17-03-2022 02:14 #198185
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic co afstellen bij 2 stromberg's
Ik heb vroeger eens een duddel set strombergs gehad ik heb ze verkocht geef mij maar SU's werken een stuk makkelijker.
m.vr.gr.
Johan Geers
m.vr.gr.
Johan Geers
- Peter de Bruijn
- Elite lid
Minder
Meer
17-03-2022 06:43 #198188
door Peter de Bruijn
Hallo Johan / Albert,
Wederom bedankt voor de reactie.
Johan,
Deze Stromberg carburateurs heb ik nou eenmaal, net totaal gereviseerd en altijd prima gedaan, nu moet ik ze alleen weer goed afgesteld zien te krijgen maar komt goed !
Albert,
De auto heeft van nieuwe tot 1990 bij de T.H.E. in Eindhoven afdeling autotechniek gestaan, er zijn wel een aantal dingen positief aangepast.
gr. Peter
Wederom bedankt voor de reactie.
Johan,
Deze Stromberg carburateurs heb ik nou eenmaal, net totaal gereviseerd en altijd prima gedaan, nu moet ik ze alleen weer goed afgesteld zien te krijgen maar komt goed !
Albert,
De auto heeft van nieuwe tot 1990 bij de T.H.E. in Eindhoven afdeling autotechniek gestaan, er zijn wel een aantal dingen positief aangepast.
gr. Peter
- Han Misdom
- Platinum lid
Minder
Meer
17-03-2022 09:46 - 17-03-2022 09:49 #198189
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic co afstellen bij 2 stromberg's
Peter, is dat die grijze Amazon? Heb ik in het verleden wel eens aan gesleuteld. Heeft weinig km's op de teller en liep toentertijd perfect. Laat er eens een expert naar kijken, die auto is dat beslist waard.
Dubbele carbs goed afstellen is echt fingerspitzengefuhl.
Dubbele carbs goed afstellen is echt fingerspitzengefuhl.
Laatst bewerkt 17-03-2022 09:49 door Han Misdom.
- Han Misdom
- Platinum lid
Minder
Meer
17-03-2022 09:47 #198190
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic co afstellen bij 2 stromberg's
Peter, is dat die grijze Amazon? Heb ik in het verleden wel eens aan gesleuteld. Heeft weinig km's op de teller en liep toentertijd perfect. Laat er eens een expert naar kijken, die auto is dat beslist waard.
- Peter de Bruijn
- Elite lid
Minder
Meer
17-03-2022 17:52 #198205
door Peter de Bruijn
Hallo Han.
Dat was in Dordrecht.
De kleur is niet origineel Amazon, is van de 140 serie, kl.nr. 101.
Km stand nu is 56000, dus kan nog even vooruit.
Net gebeld met Ton van Toncar in Berkel en Rodenrijs, hij heeft al 45 jaar ervaring, dus daar ga ik een afspraak mee maken.
gr. Peter
Dat was in Dordrecht.
De kleur is niet origineel Amazon, is van de 140 serie, kl.nr. 101.
Km stand nu is 56000, dus kan nog even vooruit.
Net gebeld met Ton van Toncar in Berkel en Rodenrijs, hij heeft al 45 jaar ervaring, dus daar ga ik een afspraak mee maken.
gr. Peter
- Peter de Bruijn
- Elite lid
Minder
Meer
04-05-2022 21:56 - 04-05-2022 22:54 #198835
door Peter de Bruijn
Hallo,
De carburateurs zijn door Ton van Toncar onder handen genomen.
Ton heeft 45 jaar ervaring met carburateurs en weet er echt heel veel van, hij raakt niet uitgesproken.
Hij constateerde dat er het e.e.a. niet helemaal standaard was (onder meer dat er een snelle nokkenas in zit) en dat er in de carburateurs onderdelen zaten die officieel niet in de Amazone thuis hoorden. Hij heeft ze helemaal opnieuw opgebouwd en afgesteld. Het starten gaat veel beter, moet nog wel opnieuw de balans met de choke vinden bij een koude motor, helemaal uit, half uit of haast niet, binnen 8 seconden heb ik hem nu aan de praat. Daarna draait hij als nooit te voren, erg vlak en hij reageert perfect !
Dus als je problemen hebt met je carburateurs, Toncar in Berkel en Rodenrijs !
Allemaal nogmaals bedankt voor het meedenken!
gr. Peter
De carburateurs zijn door Ton van Toncar onder handen genomen.
Ton heeft 45 jaar ervaring met carburateurs en weet er echt heel veel van, hij raakt niet uitgesproken.
Hij constateerde dat er het e.e.a. niet helemaal standaard was (onder meer dat er een snelle nokkenas in zit) en dat er in de carburateurs onderdelen zaten die officieel niet in de Amazone thuis hoorden. Hij heeft ze helemaal opnieuw opgebouwd en afgesteld. Het starten gaat veel beter, moet nog wel opnieuw de balans met de choke vinden bij een koude motor, helemaal uit, half uit of haast niet, binnen 8 seconden heb ik hem nu aan de praat. Daarna draait hij als nooit te voren, erg vlak en hij reageert perfect !
Dus als je problemen hebt met je carburateurs, Toncar in Berkel en Rodenrijs !
Allemaal nogmaals bedankt voor het meedenken!
gr. Peter
Laatst bewerkt 04-05-2022 22:54 door Peter de Bruijn.