- Berichten: 270
co afstellen bij 2 stromberg's
- Peter de Bruijn
- aanwezig
- Elite-lid
-
Is er een speciale manier om 2 stromberg carburateurs op CO af te stellen.
Ze zullen toch ook synchroom afgesteld moeten worden om te voorkomen dat er één veel te ruim en één veel te schraal staat waardoor het gemiddelde wat je kunt meten goed is ? Stationair afstellen i.c.m. een flow meter ging prima, is er zo iets ook voor CO ?
Wat is een goede waarde ?
gr. Peter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- aanwezig
- Platinum-lid
-
- Berichten: 3205
Als dat gelijk is zou je een CO meting kunnen doen, of de kleur van de bougies na een ritje van een paar km controleren.
www.google.com/search?q=kleur+bougies+au...ceid=chrome&ie=UTF-8
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter de Bruijn
- aanwezig
- Elite-lid
-
- Berichten: 270
Bedankt voor de reactie.
Inderdaad de kleur van de bougie is een goede indicatie !
Bedankt voor de tip!
gr. Peter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Albert de Leest
- Onzichtbaar
- Elite-lid
-
- Berichten: 170
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter de Bruijn
- aanwezig
- Elite-lid
-
- Berichten: 270
Bedankt voor de reactie.
Ik begrijp je helemaal, alleen zou ik niet weten hoe ik de carburateurs apart kan meten, er is één uitlaat, of redeneer ik verkeerd ?
Vandaag de bougies eruit gedraaid en ze waren gewoon zwart, dus te rijk afgesteld. De 2 carburateurs zijn net gereviseerd en heb ze afgesteld door de verstelbare sproeiers
gelijktijdig iedere keer een hele slag open te draaien tot de motor tot leven kwam. Ga nu stapsgewijs de verstelbare sproeiers beiden 1/4 slag in draaien, poosje rijden en dan kijken hoe de bougies er dan uit zien, kost iedere keer wat tijd maar dat is geen probleem. Als de bougies uiteindelijk een "normale" kleur hebben laat ik het in een garage nameten meten met apparatuur.
gr. Peter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Albert de Leest
- Onzichtbaar
- Elite-lid
-
- Berichten: 170
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter de Bruijn
- aanwezig
- Elite-lid
-
- Berichten: 270
Bedankt voor de reactie,
Net e.e.a. gelezen over het CO afstellen bij een Stromberg en werd in verwarring gebracht.
Men heeft het over afstellen met de verstelbare sproeiers (die onderuit de carburateur steken) en /of afstellen met de grote schroef die, als je naar de luchtinlaat kijkt, rechts zit die met een veer geborgd zit. Kan ik ze beiden gebruiken om het CO af te stellen of alleen de verstelbare sproeiers en de schroeven dicht draaien. of ????.
gr. Peter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Albert de Leest
- Onzichtbaar
- Elite-lid
-
- Berichten: 170
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- aanwezig
- Platinum-lid
-
- Berichten: 3205
Bij mij heeft geen een bougie exact dezelfe de kleur komt volgens mij dat ik wervelingen krijg door de termische blokken.
Cilinder 1 en 3 hebben ongeveer dezelfde kleur als 2 en 4.
Dus houd daar wel rekening mee als je dikke termieche blokken moet monteren.
Ik heb die blokken wel zelf gemaakt en daar kan het misschien ook wel aan liggen.
Toen deze blokken er nog niet tussen zaten waren alle bougies dezelfde kleur.
tip van mijn kant.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter de Bruijn
- aanwezig
- Elite-lid
-
- Berichten: 270
Bedankt voor jullie reactie.
Albert :
Begrijp het helemaal !!
Johan,
Bij mij zitten er ook blokken tussen en een hitteschild.
Toch had ik voordat de carburateurs gereviseerd werden altijd "normale" kleur bougies, maar begrijp wat je bedoelt.
Euro 95 tank ik niet i.v.m. het ethanol probleem, ik tank shell V-Power 98 daar zit geen ethanol in..
vr. Peter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.