Niet starten op benzine Amazon B20

Lees meer
27-12-2021 16:58 #197056 door Hans de De Graaf
Niet starten op benzine Amazon B20 is gemaakt door Hans de De Graaf
Goedendag,
Min Volvo Amazon uit 1966 heeft een gasinstalatie. Voor de restauratie (jaja weer begonnen na lange tijd) reed en start deze op LPG en eigenlijk nimmer op benzine gereden. Nu wil ik beiden gaan gebruiken en wil momenteel niet starten op benzine. Gastank is nu leeg. Wat zouden jullie aanraden in het stappenplan om hem weer aan de praat te krijgen. Ben een leek dus alle adviezen zijn welkom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-12-2021 17:45 #197057 door M. te Dorsthorst
Beantwoord door M. te Dorsthorst in topic Niet starten op benzine Amazon B20
Hallo Hans, 
Het klinkt alsof hij recente nog wel op LPG wilde starten en lopen? 
Ik ga er daarom vanuit dat je aan de ontsteking niks veranderd hebt. 

Als hij (jaren) niet op benzine heeft gelopen zou ik eerst de tank aftappen, er zit daarvoor een aftapplug.
Je zou kunnen overwegen om de vlotter uit de tank te halen en de tank aan de binnenkant te inspecteren of hem met wat benzine door te spoelen ivm aanslag en roestvorming. 
Er zitten flexibele benzineslangen tussen de tank en de metalen benzineleiding, die zou ik vervangen, net als de slangen onder de motorkap. Dit is universele slang die niet veel kost en je veel brandstof of brand kan sparen. Ikzelf monteer graag een filtertje in deze leiding. 
De metalen benzineleiding  onder de motorkap ook los maken en even doorblazen

Hierna kun je 2 keuzes maken:
1 eerst doorgaan met onderstaand verhaal.
2. de carburateur reinigen door hem helemaal uit elkaar te halen en dan verder met onderstaand verhaal
Voordeel van 2 is dat je met een goede en schone carburateur een grotere kans hebt dat de benzine straks aankomt, het nadeel is dat je vuiligheid uit het systeem in je vers schoongemaakte carburateur pompt. 

Dan zou ik een beperkte hoeveelheid (5-10L) benzine in de tank gooien, 
De flexibele slang aan de benzinepomp los maken om te kijken of hier de benzine wel aan komt. 
je kan dan de motor starten om zo benzine aan te zuigen en naar de carburateur te pompen. 
De benzinepomp gaat van binnen wel eens stuk (een rubber membraan wat scheurt) dan lekt er benzine. en moet je dus de pomp vervangen. 

Als dit alles ok is, kun je controleren of de benzine bij de carburateur aan komt door onder aan de carburateur de aftapplug even los te draaien. 
als ook dit ok is, maar de auto alsnog niet wil starten kun je wat benzine in het inlaatspruitstuk kiepen (10-15ml ongeveer) en kijken of hij dan wel aanstalten maakt om te starten. 
zo niet dan is waarschijnlijk de binnenkant van je carburateur vervuild en moet je deze kompleet reinigen. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-12-2021 17:49 #197058 door Hans de De Graaf
Beantwoord door Hans de De Graaf in topic Niet starten op benzine Amazon B20
Dankjewel ik ga hier mee aan de slag morgen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-04-2022 20:34 #198766 door Hans de De Graaf
Beantwoord door Hans de De Graaf in topic Niet starten op benzine Amazon B20
Oorzaak gevonden het kleine heveltje op de gasconverter welke de benzine toevoer regelt stond dicht. Bedankt allen voor de nuttige tips

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.