- Berichten: 680
Brandstofpomp D-jetronic loopt niet
- Arnold de Groot
- Offline
- Platinum-lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
De ECU van de 140 is van een later type en stuurt de koudstart ventiel niet aan (ECU 280 000 017 is de vroege en ECU 280 000 034 de latere versie). Het contact nr. 2 is niet bedraad zag ik op de kabelboom van de 140 set. Dat is volgens de documentatie ook het contact naar het koudstart ventiel. Ik vraag mij af of iemand ervaring heeft of een tip als je de latere versie van de ECU op het eerdere wilt aansluiten. Voor het geval dat... Kan er een alternatieve aansturing gemaakt worden naar het koudstart ventiel?
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter Devilee
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 13
daarom zijn de kabelbomen ook anders
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Offline
- Platinum-lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 680
Dan moet ik het systeem nog een controleren, mijn 1800E is van mei 1970. 009 loopt van 9/69 tot (en met?) 5/70 en 017 van 6/70 tot 5/71.
Maar ik heb een apart koudstartrelais. Dan zou de ECU in mijn 1800E dus de verkeerde moeten zijn. Nooit gemerkt bij het starten. Maar ik rij ook niet in de winter. Ik ga eens checken als ik de 017 ECU teru heb of het koudstart ventiel wordt aangestuurd.
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Offline
- Platinum-lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 680
www.sw-em.com/bosch_d-jetronic_injection.htm
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Offline
- Platinum-lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 680
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Offline
- Platinum-lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 680
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Dan krijgt hij extra brandstof en lucht, hierdoor hoger stationair loop, naar mate hij warm wordt wordt dit terug geregeld.
Welk nummer CU heb je er nu in 017 ?, kan mij herinneren dat juist die de juiste is voor het functioneren van de startinjector.
Zonder wrijving geen glans ! Hoop dat je nu ook probleemloos met de D-jetronic de komende jaren zult rijden.
Ik heb er inmiddels vier en lopen allemaal als een zonnetje, ga er nu bij mijn dagelijkse 144E een dampgas instalatie inbouwen, de brandstofprijzen worden mij ook te gortig.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.