Motor loopt niet goed...

Lees meer
22-09-2021 20:48 #195783 door 15916-dummy
Motor loopt niet goed... is gemaakt door 15916-dummy
Volvo amazon uit '64

Voornamelijk op LPG gelopen, maar nu recent op benzine omdat de tank leeg was.
Vorige week was een brandstof slang rot en vervangen, nu test rondje en valt de motor na een 20 minuten uit. Alsof hij niet genoeg lucht of benzine krijgt. Bij het luchtfilter zit een soort "klep" maar deze zit vast en beweegt niet (hoort dit?)
Na starten liep hij een kleine minuut en valt langzaam weer uit.

Na naar huis gesleept te zijn, en kijken loopt hij weer stationair. Maar af en toe hapert de motor zie dit  filmpje

Mijn gedachten gaan naar:
-Brandstof pomp?
-Carbarateur?
-Luchtfilter klep?

De volgende actie die ik wil proberen is op LPG rijden en kijken of ik hetzelfde probleem heb om het bezine systeem uit te sluiten.
Iemand nog andere suggesties om naar te kijken?




 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-09-2021 11:17 #195785 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Motor loopt niet goed...
Marco, welk type carburateur zit erop? Is niet te zien op het filmpje en je vermeld het ook niet in de tekst. Toch wel interessante info als je een benzineprobleem hebt.
Met name Stromberg carburateurs hebben geen al te beste reputatie. Als er lang op LPG gereden is slijten sproeiernaald en sproeierbuis bovenmatig en vervolgens loopt ie niet meer goed op benzine.
Maar je schrijft ook dat een van je benzineslangen verrot was; dit kan ook vuilophoping is je carburateur geven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-09-2021 12:32 #195786 door 15916-dummy
Beantwoord door 15916-dummy in topic Motor loopt niet goed...
Hallo Han,

Hier een paar foto's van de carburateur
1
2

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-09-2021 15:21 #195803 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Motor loopt niet goed...
Dag Marco, de carburateur is een Zenith. De klep die je net onder het luchtfilter ziet zitten is de choke klep. Als je de choke induwt, dan moet de klep helemaal openen. Als je de choke uittrekt, dan moet deze klep bijna helemaal dicht gaan.
In eerste instantie zit ik toch te denken aan inwendige vervuiling van je carburateur. Als de motor warm is, dan moet de chokeklep helemaal open staan, anders draait de motor op een te rijk mengsel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.