- Berichten: 237
B30E loopt niet op benzine
- roland klinkenberg
- Offline
- Elite-lid
Dit zou betekenen dat als de motor start en even loopt de benzine druk steeds lager zou worden.
Zet een T stuk op het slangetje van de koude start injector zodat je een drukmeter kan aansluiten en tegelijkertijd de motor kan starten.
Mocht de druk nu langzaam minder worden dan weet je waar je moet zoeken.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16949-dummy
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 28
Ben nu toch maar weer begonnen met zoeken, van nul af aan. Alle bedrading van de stekker van de ECU naar de diverse onderdelen gecheckt, zijn allemaal in orde, geen draadbreuk daarin. Toen alle draden van de diverse componenten onderling gecheckt: ook geen draadbreuk.
Dat klopt natuurlijk wel, anders zou de motor ook niet op gas willen lopen.
Het enige wat mij nog rest is de LPG schakelaar en relais (4 stuks). Als de motor op LPG draait, zijn zowel het fuelpomp relais en het main relais (fuel) niet bekrachtigd. Dat klopt ook wel, je wilt er geen benzine bij hebben. Deze relais worden dus afgekoppeld door een van de relais van de LPG installatie.
Daar zijn er vier van gemonteerd, de bedrading daarvan kan ik maar zeer moeilijk volgen. Uiteraard worden hierdoor de solenoïde bekrachtigd van de LPG tank, dan de solenoïde in het vloeibare leiding van de LPG installatie (beiden op 1 relais), dan nog de solenoïde van de verdamper zelf (Lovato). en ik schat in dat de derde dan de fuel relais onderbreken. Wat het vierde relais doet, is mijn een raadsel.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of een schema? Om het makkelijk te maken gaan er allemaal oranje draden van die relais af.
Dat zou mooi uitkomen...
In het kort: volgens mij worden de fuelpomp relais en het main relais niet bekrachtigd tijdens het starten en als ik van LPG naar benzine overschakel. De benzine pomp loopt heel even bij het op contact zetten. Dat is precies voldoende om wat benzine rechtstreeks in de luchtinlaat te laten stromen waarop de motor kan starten (met de tijdelijke knop om het start ventiel geforceerd te openen).
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- roland klinkenberg
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16949-dummy
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 28
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- roland klinkenberg
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16949-dummy
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 28
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- roland klinkenberg
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Injectoren testen vergt een opstelling die meestal niet bij ons hobbyisten aanwezig is, ook spraypatroon kun je dan controleren.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16949-dummy
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 28
Ik schat in dat het aan de LPG ligt, die dus tijdens het starten op zich en als de motor overgeschakeld wordt van LPG naar benzine gewoon de benzine toevoer niet vrijgeeft. Ga ik maandag maar eens naar kijken....
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
Ik had de triggercontacten onderbroken dan wordt er ook geen benziene toegevoerd zo was het ook bij mijn amazone toen die nog van een B20E motor was voorzien.
Die starte op benziene en schakelde automatisch over naar gas.
Ik zou daar eens aan denken en al die relais er tussen uithalen.
Het enige wat je moet doen is een tijdrelais er tussen zetten met een vonk detectie.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.