Brandstofslang/benzineslag injectie

Lees meer
16-06-2021 21:08 #194504 door Jurriaan
Brandstofslang/benzineslag injectie is gemaakt door Jurriaan
Beste Volvisten,

Dit weekend heb ik de 1800E na één à twee maanden stilstand weer eens opgestart. Vooraf netjes olie gepeild en daarna de motorkap laten openstaan.
Na even doorstarten sloeg de motor verrassend snel aan, maar wat ben ik blij dat de motorkap nog openstond. 

Toen ik deze dicht wilde doen, zag ik namelijk dat de benzine vanaf de brandstofrail bij de injectoren over het in- en uitlaatsspruitstuk droop. Gauw de motor afgezet en op onderzoek uitgegaan. Meerdere brandstofslangen bleken aan de uiteindes haarscheuren te hebben, waarlangs de benzine kon stromen. Dit terwijl ik alle slangen zo'n 5 à 6 jaar geleden heb vervangen voor die van een bekend merk dat bij automaterialenzaken verkrijgbaar is.

Nou kan ik me voorstellen dat een brandstofslang niet het eeuwige leven heeft, maar 5 à 6 jaar vind ik wel vrij kort. Heeft men hier betere ervaring met een hoogwaardige brandstofslang die zowel bestendig is tegen E10 (voor het geval dat) als tegen de druk van het D-jetronic injectiesysteem?

Hoor het graag.

Groet, Jurriaan
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-06-2021 00:29 #194509 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Brandstofslang/benzineslag injectie
Deze www.nauticgear.nl/boten-motor/brandstofs...benzine-en-olie.html  slang moet je hebben.
Is geschuikt voor alle brandstoffen.
Ik weet niet of dat je 8mm nodig hebt maar er is ook 6mm te verkrijgen ab-marineservice.com/product/brandstofslang-6-mm-rubber/
Bestell ook gelijk goede klemmen www.tomacarparts.nl/type-2/benzineslang-klemmen/

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.