Injektie systeem Volvo P 1800 E USA 1971.

  • Aart 't Lam - Koelster B.V.
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
02-03-2021 21:41 #192796 door Aart 't Lam - Koelster B.V.
Injektie systeem Volvo P 1800 E USA 1971. is gemaakt door Aart 't Lam - Koelster B.V.
Beste Volvo vrienden.
We hebben veel gesproken over mijn Volvo P1800 E , die niet starten.
Alles hebben wij getest, echt alles, hij starte alleen even op de nood loop.
Je kunt alles nalezen in de berichten .
Ik heb er een paar maanden niets aan gedaan , was er een beetje ziek van .
Vanavond en een poging gedaan en hij starte direct, liep gelijk goed , geen enkel probleem.
Een vreemd geval, wat zou dit kunnen zijn?
De storing is nu weg, maar zal wel een keer  terug komen .
Zijn er leden die dit wel eens meer mee gemaakt hebben ?
Mvrgr Aart



 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-03-2021 12:16 #192823 door Emo van Halsema
Beantwoord door Emo van Halsema in topic Injektie systeem Volvo P 1800 E USA 1971.
Bij mijn weten kent het systeem geen noodknop. Mogelijk bedoel je, dat de motor startte op alleen de koudstart injector. Die houdt er na een paar tellen (afhankelijk van motortemperatuur) mee op. 
Ik vermoed dat de 'computer' geen toerental signaal kreeg vanuit de onderste helft van de verdeler. Als de computer geen toerental registreert zal hij via de Injectoren geen brandstof geven. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Aart 't Lam - Koelster B.V.
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
04-03-2021 15:24 #192826 door Aart 't Lam - Koelster B.V.
Beantwoord door Aart 't Lam - Koelster B.V. in topic Injektie systeem Volvo P 1800 E USA 1971.
Er staat ook nood loop.
De trigger kontakten zijn door gemeten met de ontsteking er uit.
En daarna op de klemmen van de CU, alles goed .
We gaan eerst wel rijden of  het weer terug komt.
De storing is nu gewoon weg !!!!!
Dit systeem is echt niet verkeerd , heb nog een oude Mercedes staan die heeft het zelfde systeem, nooit een probleem .
Maar er was nog een boekje bij de auto van het Injectie systeem, van de vorige eigenaar, misschien zit het probleeem er wel langer in.

Mvrgr Aart.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-03-2021 15:33 #192827 door Emo van Halsema
Beantwoord door Emo van Halsema in topic Injektie systeem Volvo P 1800 E USA 1971.
Dat was een foutje van de spellingcontrole (noodknop ipv noodloop). Een slechte stekkerverbinding kan de oorzaak zijn geweest.
Gelukkig is de D-Jetronic nog redelijk eenvoudig. Het is immers alleen een (open loop) brandstofsysteem (dus zonder meting en correcties achteraf), en de onsteking is nog helemaal traditioneel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Aart 't Lam - Koelster B.V.
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
29-08-2021 13:09 #195462 door Aart 't Lam - Koelster B.V.
Beantwoord door Aart 't Lam - Koelster B.V. in topic Injektie systeem Volvo P 1800 E USA 1971.
Beste Forum leden .
Wij hebben veel problemen gehad met de Volvo P1800 E, zie vorige topics .
Maar het is van zelf weer over gegaan en hij loopt nog steeds geweldig .
Gisteren nog een mooie rit gereden met de Volvo club district midden en zonder problemen.
Wat zou het geweest zijn, die het weet mag het zeggen?
Het zal wel een keer terug komen.

mvr 
gr Aart.

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-08-2021 16:31 #195464 door roland klinkenberg
Beantwoord door roland klinkenberg in topic Injektie systeem Volvo P 1800 E USA 1971.

Wat zou het geweest zijn, die het weet mag het zeggen?


mvr 
gr Aart.


 
Vuil in de tank....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-08-2021 21:56 #195469 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Injektie systeem Volvo P 1800 E USA 1971.
Je hebt goed kans dat er inderdaad een stekkertje wat geoxideerd is en inmiddels weer goed contact maakt, vaak zijn het de massa contacten die problemen geven.
Mijn advies is om met de Bosch afstelkast de weerstanden en contacten door te lopen, dat kan bij het P1800 Register voorjaar afsteldag, ik hoop nog steeds bij Jan Ooms in Monster bij Den Haag
Daar heb ik zeker 17 jaar geleden voor het laatst de D-jetronic van mijn E laten doormeten, inderdaad een super betrouwbaar systeem maar zorg dat je reservedelen koopt wanneer je die tegen komt, want die gaan rap omhoog, Startinjector en drukregelaar zijn al boven de 300 euro , ieder

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.