Benzinemeter werkt eindelijk weer.

Lees meer
22-02-2021 17:55 #192648 door Marijn Schaaf
Benzinemeter werkt eindelijk weer. is gemaakt door Marijn Schaaf
Zoals ik al eerder vertelde, kocht ik 1 jaar geleden bij een bekend bedrijf een mooie Amazon.
De oldtimer zou afgeleverd worden met een grote beurt, om te zorgen dat alles correct zou werken.
Daar was de verkoopprijs op gebaseerd, daarom betaalde ik een hoop extra.
Daar kwam helaas weinig van, na enige tijd bracht ik hem terug voor een echte beurt, ik was de auto een paar maanden kwijt en daarna klopte er helaas nog meer dingen niet. (in plaats van minder)

De belangrijke zaken heb ik toen maar zelf aangepakt, maar, er was ook nog het benzinemeter probleem.
Daar ik bijna altijd op gas rij kon ik dat niet zo belangrijk vinden.

Voor de "grote beurt" ging de meter een beetje te heftig op en neer, alsof er ergens een slecht contact was.
Na de beurt ging de meter rechts voorbij de hoek en bleef daar.....

Heel soms rij ik toch wel 's op benzine, en, had al 1x meegemaakt dat de tank leeg was terwijl de meter nog op bijna vol stond.
Ik had nu eindelijk 's tijd, dacht dat de tank weer grotendeels leeg zou zijn en heb het spul 's uit elkaar gehaald.
Voelertje uit de tank gehaald, na enig meten kwam ik waardes tegen die niet goed leken te zijn, en met de voeler in laagste stand buiten de tank en een extra aardedraad bleef de meter op vol staan, voelertje open gemaakt omdat ik een grote weerstand tussen het dunne interne draadje en de koperen bout naar buiten zag waar de Electra draad op aangesloten wordt.
Tussen die 2 een draadje gesoldeerd, alles weer in elkaar gezet en gecontroleerd, en, het lijkt weer te werken!
Nu geeft de meter aan dat de tank nog 1/4 vol is.
Ik ga 'm binnenkort leegrijden, en dan vullen, kijken of het nu perfect klopt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-02-2021 18:20 - 24-02-2021 18:21 #192681 door Marijn Schaaf
Beantwoord door Marijn Schaaf in topic Benzinemeter werkt eindelijk weer.
Vandaag de tank leeggereden en daarna gevuld; meter werkt perfect nu!
Bijkomend voordeel is dat het nu NIET meer naar benzine stinkt in en buiten de auto.
De schroeven van die voeler zaten helemaal los toen ik eraan begon te werken?
Ja, dan verdampt er benzine, en, dat stinkt.
Wat daar toch allemaal fout gegaan is.......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.