Benzinemeter werkt eindelijk weer.
- Marijn Schaaf
- Senior lid
-
Minder
Meer
22-02-2021 17:55 #192648
door Marijn Schaaf
Benzinemeter werkt eindelijk weer. is gemaakt door Marijn Schaaf
Zoals ik al eerder vertelde, kocht ik 1 jaar geleden bij een bekend bedrijf een mooie Amazon.
De oldtimer zou afgeleverd worden met een grote beurt, om te zorgen dat alles correct zou werken.
Daar was de verkoopprijs op gebaseerd, daarom betaalde ik een hoop extra.
Daar kwam helaas weinig van, na enige tijd bracht ik hem terug voor een echte beurt, ik was de auto een paar maanden kwijt en daarna klopte er helaas nog meer dingen niet. (in plaats van minder)
De belangrijke zaken heb ik toen maar zelf aangepakt, maar, er was ook nog het benzinemeter probleem.
Daar ik bijna altijd op gas rij kon ik dat niet zo belangrijk vinden.
Voor de "grote beurt" ging de meter een beetje te heftig op en neer, alsof er ergens een slecht contact was.
Na de beurt ging de meter rechts voorbij de hoek en bleef daar.....
Heel soms rij ik toch wel 's op benzine, en, had al 1x meegemaakt dat de tank leeg was terwijl de meter nog op bijna vol stond.
Ik had nu eindelijk 's tijd, dacht dat de tank weer grotendeels leeg zou zijn en heb het spul 's uit elkaar gehaald.
Voelertje uit de tank gehaald, na enig meten kwam ik waardes tegen die niet goed leken te zijn, en met de voeler in laagste stand buiten de tank en een extra aardedraad bleef de meter op vol staan, voelertje open gemaakt omdat ik een grote weerstand tussen het dunne interne draadje en de koperen bout naar buiten zag waar de Electra draad op aangesloten wordt.
Tussen die 2 een draadje gesoldeerd, alles weer in elkaar gezet en gecontroleerd, en, het lijkt weer te werken!
Nu geeft de meter aan dat de tank nog 1/4 vol is.
Ik ga 'm binnenkort leegrijden, en dan vullen, kijken of het nu perfect klopt.
De oldtimer zou afgeleverd worden met een grote beurt, om te zorgen dat alles correct zou werken.
Daar was de verkoopprijs op gebaseerd, daarom betaalde ik een hoop extra.
Daar kwam helaas weinig van, na enige tijd bracht ik hem terug voor een echte beurt, ik was de auto een paar maanden kwijt en daarna klopte er helaas nog meer dingen niet. (in plaats van minder)
De belangrijke zaken heb ik toen maar zelf aangepakt, maar, er was ook nog het benzinemeter probleem.
Daar ik bijna altijd op gas rij kon ik dat niet zo belangrijk vinden.
Voor de "grote beurt" ging de meter een beetje te heftig op en neer, alsof er ergens een slecht contact was.
Na de beurt ging de meter rechts voorbij de hoek en bleef daar.....
Heel soms rij ik toch wel 's op benzine, en, had al 1x meegemaakt dat de tank leeg was terwijl de meter nog op bijna vol stond.
Ik had nu eindelijk 's tijd, dacht dat de tank weer grotendeels leeg zou zijn en heb het spul 's uit elkaar gehaald.
Voelertje uit de tank gehaald, na enig meten kwam ik waardes tegen die niet goed leken te zijn, en met de voeler in laagste stand buiten de tank en een extra aardedraad bleef de meter op vol staan, voelertje open gemaakt omdat ik een grote weerstand tussen het dunne interne draadje en de koperen bout naar buiten zag waar de Electra draad op aangesloten wordt.
Tussen die 2 een draadje gesoldeerd, alles weer in elkaar gezet en gecontroleerd, en, het lijkt weer te werken!
Nu geeft de meter aan dat de tank nog 1/4 vol is.
Ik ga 'm binnenkort leegrijden, en dan vullen, kijken of het nu perfect klopt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marijn Schaaf
- Senior lid
-
Minder
Meer
24-02-2021 18:20 - 24-02-2021 18:21 #192681
door Marijn Schaaf
Beantwoord door Marijn Schaaf in topic Benzinemeter werkt eindelijk weer.
Vandaag de tank leeggereden en daarna gevuld; meter werkt perfect nu!
Bijkomend voordeel is dat het nu NIET meer naar benzine stinkt in en buiten de auto.
De schroeven van die voeler zaten helemaal los toen ik eraan begon te werken?
Ja, dan verdampt er benzine, en, dat stinkt.
Wat daar toch allemaal fout gegaan is.......
Bijkomend voordeel is dat het nu NIET meer naar benzine stinkt in en buiten de auto.
De schroeven van die voeler zaten helemaal los toen ik eraan begon te werken?
Ja, dan verdampt er benzine, en, dat stinkt.
Wat daar toch allemaal fout gegaan is.......
Laatst bewerkt 24-02-2021 18:21 door Marijn Schaaf.
- Marijn Schaaf
- Senior lid
-
Minder
Meer
03-03-2021 12:32 #192807
door Marijn Schaaf
Werkte prachtig nu, maar, ik heb die benzine tank half vol, en, dan zie je bij het rijden die meter bewegen door het geklots in de tank; vond ik niet leuk.
Even een elco opgezocht en er overheen gezet, als ik nu de auto heen en weer schud en de benzine hoor klotsen gebeurt er niets, meter laat nu keurig de gemiddelde waarde zien....
Even een elco opgezocht en er overheen gezet, als ik nu de auto heen en weer schud en de benzine hoor klotsen gebeurt er niets, meter laat nu keurig de gemiddelde waarde zien....
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-03-2021 13:51 #192808
door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Benzinemeter werkt eindelijk weer.
Gefeliciteerd !
Kun je ook aangeven welke elco (capaciteit) je er overheen gezet hebt ? Een anti-klots elco lijkt me voor meer mensen interessant .....
Kun je ook aangeven welke elco (capaciteit) je er overheen gezet hebt ? Een anti-klots elco lijkt me voor meer mensen interessant .....
- Marijn Schaaf
- Senior lid
-
Minder
Meer
03-03-2021 14:12 #192810
door Marijn Schaaf
Ik heb er eerst 1000 mf voor gebruikt, iets minder kan vermoedelijk ook wel, maar ik dacht "hoe stabieler hoe beter".... 
Plus aan de draad van de voeler, min aan het chassis....
Toen bleef de meter helemaal stabiel als ik de Amazon fors heen en weer schudde.
Heb die nu verlaagd naar 470 mf, als ik nu heftig de auto beweeg zie ik wat variatie, een beetje, en, dat lijkt me OK, zal er later even mee rijden om verder te testen.

Plus aan de draad van de voeler, min aan het chassis....
Toen bleef de meter helemaal stabiel als ik de Amazon fors heen en weer schudde.
Heb die nu verlaagd naar 470 mf, als ik nu heftig de auto beweeg zie ik wat variatie, een beetje, en, dat lijkt me OK, zal er later even mee rijden om verder te testen.
- Marijn Schaaf
- Senior lid
-
Minder
Meer
04-03-2021 15:44 #192828
door Marijn Schaaf
Even rond gereden, heftig bochten nemen is toch wat anders dan met de auto schudden! 
Die 470mf is niet genoeg, heb net de 1000mf terug geplaatst, misschien morgen weer een proefrit...

Die 470mf is niet genoeg, heb net de 1000mf terug geplaatst, misschien morgen weer een proefrit...