vapor lock koelen

Lees meer
05-01-2021 06:34 #191858 door Johan Geers
vapor lock koelen is gemaakt door Johan Geers
Sommige van jullie zullen het ook wel eens hebben gehad, vooral degene die met twee carburators rijden, overstromingen..
Ik had met de regelmaat van de klok overstromingen met mijn twee SU carburators (ik tank EURO 95 met 10% ethanol)
Dus alles vernieuwd vlotters vlotternaalden en de scharnierasjes van de vlotters dus alles nieuw en geschikt voor de E10 benziene.
Echter het gebeurde nog steeds niet zo vaak meer maar toch.
Ik dacht vapor lock?
Totdat ik op dit artiekel stuite www.militarytrader.com/mv-101/notes-from...k-and-other-gas-woes
In dit artiekel wordt beschreven wat de E10 benziene al niet kan doen en hoe de vapour lock op te lossen.
Wat heb ik gedaan? Koelen en dat is misschien wel een beetje overdriven wat ik heb gedaan maar het werkt wel ik heb geen overstromingen meer.
Ik heb mijn benzieneleiding verlegd, ik ga daar waar de benziene leiding richting benzienepomp gaat naar buiten het binnenscherm in en ga vandaar onder het radiator balkje door naar het rechter binnescherm en kom boven in het scherm weer de motor ruimte in.
De leiding is onderbroken voor de installatie van een benziene koeler www.lazada.com.ph/products/i1188518945-s...ml?urlFlag=true&mp=1
Verder heb ik onder de carburators 3mm bakeliet gemonteerd, met 3mm kon ik de bestaande studs gebruiken.
Ik heb heatwrap rond het uitlaatspruitstuk gedaan (Simons uitlaat spruitstuk) en ik heb het hitteschild schoongemaakt en zilver gespoten.
Carburators worden niet meer warm kan ze na een rit van 50km nog gewoon aanraken wat betekend dat ze niet warmer worden dan een graad of 50 max.
Vlotterkommen zijn iets kouder dus zo’n koeler doet ook zijn werk.
Daar ik alles zowat in een keer heb gedaan weet ik niet welke aanpassing het meeste invloed heeft op het koelen.
Ik hoop dat degene die dit ook wel eens hebben geholpen zijn met dit verhaaltje.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-01-2021 14:18 #191883 door Rudi de Groot
Beantwoord door Rudi de Groot in topic vapor lock koelen
Johan,

Een andere oplossing voor overstromende SU carbs is om een slangaansluiting te maken op de overflow gaatjes en weg te leiden van het hete spruitstuk.
zie ook: www.skandix.de/en/spare-parts/engine/fue...ting-su-hs6/1079790/

groet Rudi

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-01-2021 22:15 #191896 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic vapor lock koelen
Beste Rudi, het ging er mij om, om geen overflow meer te krijgen.
Want dat is niet normaal.

M.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-01-2021 15:59 #191915 door Kevin de Graan
Beantwoord door Kevin de Graan in topic vapor lock koelen

Rudi de Groot schreef : Johan,

Een andere oplossing voor overstromende SU carbs is om een slangaansluiting te maken op de overflow gaatjes en weg te leiden van het hete spruitstuk.
zie ook: www.skandix.de/en/spare-parts/engine/fue...ting-su-hs6/1079790/

groet Rudi


Dag Rudi, Dat is toch wel een leuke veilige oplossing. Waar zou de overflow heen leiden? Ik zal eens kijken of ik een aansluiting kan maken op de mijne. Maar wat zou een praktische plaat zijn om het heen te leiden. Op de foto van skandix, gaat het met de aanvoer mee. Maar dan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-01-2021 16:07 #191917 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic vapor lock koelen
Hallo Kevin,
een antwoord van een andere Rudi:
Skandix biedt op die website ook een montagebeschrijving aan, daarin laten ze zien ze dat ze dat het uiteinde, met een lusje, tot onder de startmotor gelegd hebben.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.